Polacy chcą, by marki zajmowały się sprawami ważnymi dla pracowników

72 proc. Polaków uważa, że marki powinny w swojej działalności poruszać kwestie ważne dla ich konsumentów i pracowników - wynika z najnowszej publikacji Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Polacy chcą, by marki zajmowały się sprawami ważnymi dla pracowników

Nowe regulacje prawne, rosnąca świadomość i zmiana oczekiwań konsumentów oraz przede wszystkim nowe wyzwania globalne jak np. społeczna odpowiedzialność marek, ład korporacyjny, etyka czy walka o ochronę środowiska to zagadnienia, przed którymi staje dziś biznes. 

Dziś niemal połowa agencji PR (w ujęciu globalnym) spodziewa się największych inwestycji swoich klientów w tym właśnie obszarze. 
W Polsce wzrost świadomości na temat ESG (ang. Environment, Social Responsibility, Corporate Governance), czyli kluczowych czynników pozafinansowej oceny firm i organizacji, to z jednej strony wynik unijnej dyrektywy CSRD, z drugiej zaś presji konsumenckiej – aż 72proc. Polaków uważa, że firmy powinny poruszać kwestie ważne dla swoich konsumentów i pracowników.

– Ogólną świadomość istnienia celów zrównoważonego rozwoju ma większość polskich dużych i średnich firm. Systematyczne działania na rzecz ich realizacji deklaruje 64proc. dużych przedsiębiorstw, ale już w przypadku średnich, małych i mikrofirm zaangażowanie jest niewielkie. Wyzwanie, jakie stoi dziś przed specjalistami ds. komunikacji, to zrozumienie zasad ESG i konstruowanie na ich podstawie precyzyjnych, łatwych do przyswojenia przekazów. W trendbooku Grupy Roboczej PR IAB Polska „ESG Update” piszemy m.in. o tym, jak integrować ESG w strategiach biznesowych, opisujemy dobre praktyki w obszarach komunikacji i budowania marki, wysuwamy praktyczne wnioski – mówi Joanna Berlińska, szefowa Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, head of PR & communications, Founder, Lightscape.

Według Daniela Czoka, dyrektora marketingu LG Electronics Polska w biznesie coraz bardziej liczy się opinia ludzi, co pokazuje, jak ESG zmienia oblicze biznesu. W publikacji „ESG Update” rozkłada on na czynniki pierwsze proces wywierania presji konsumenckiej na przedsiębiorstwa, wymienia korzyści wdrażania zasad ESG w firmach, a także odpowiada na kluczowe pytanie – czy działalność zgodna z założeniami odpowiedzialności społecznej jest dobrą strategią biznesową.

– Zrównoważony rozwój to nie tylko budowanie zaufania i lojalności konsumentów i partnerów biznesowych. Integrowanie ESG w strategiach biznesowych przynosi nowe możliwości innowacji i rozwoju, pomaga lepiej zarządzać ryzykiem regulacyjnym, operacyjnym i wizerunkowym, niewątpliwie jest także czynnikiem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Trendy, takie jak ochrona zasobów naturalnych, zrównoważone inwestycje, nacisk na polityki promujące równość, różnorodność, inkluzywność i powszechne raportowanie, to odpowiedź na globalne wyzwania, przed jakimi wszyscy dziś stoimy jako branża – dodaje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa