SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy coraz częściej biorą udział w programach lojalnościowych

Ponad połowa badanych Polaków uczestniczy obecnie w programach lojalnościowych supermarketów lub stacji benzynowych – wynika z raportu ARC Rynek i Opinia. Ogółem w jakiejkolwiek akcji tego typu bierze udział co trzeci respondent.

Prawie 53 proc. Polaków mieszkających w miastach deklaruje, że bierze obecnie udział w programie lojalnościowym organizowanym przez super/hipermarket lub stację benzynową. Jednak o ile popularność tego typu akcji w sklepach wielkopowierzchniowych zwiększyła się w porównaniu z ostatnimi latami, o tyle w przypadku stacji benzynowych – spadła.

Wśród konkretnych programów najpopularniejszy jest Payback – uczestnictwo w nim deklaruje 16 proc. respondentów. Przypomnijmy, że oferta ta wystartowała na polskim rynku jesienią ub.r. (więcej na ten temat), a już wiosną br. osiąbnięto w niej poziom 5 mln wydanych kart (więcej). Drugi pod względem popularności w polskich miastach jest prowadzony przez Orlen program Vitay, a trzeci – Club Tesco.


Za największą korzyść uczestnictwa w programie lojalnościowym ankietowani, jeszcze częściej niż w latach ubiegłych, uznają możliwość wymiany zebranych punktów na nagrody. Coraz więcej osób wymienia też w tym kontekście rabaty i zniżki.

Badanie korzystania przez Polaków z programów lojalnościowych zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia od 26 lipca do 11 sierpnia br. wśród 800 osób w wieku 15–49 lat mieszkających w miastach. Wspomagane komputerowo wywiady bezpośrednie objęły losowo-kwotową grupę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość i położenie miejsca zamieszkania.

Dołącz do dyskusji: Polacy coraz częściej biorą udział w programach lojalnościowych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reddy
I na cale szczęscie..gońmy rynki także pod tym katem.
Zachodnia Europa handlem stoi i otwartością na potrzeby i preferencje konsumenta (patrz: sukces sieci handlowych rodem z Francji, Niemiec). Payback to przeciez niemiecka chluba narodowa (ponad 60% gospodarstw posiada karte!).
Kompletnie nie mam nic przeciwko lojalności, zwłaszcza gdy jest w mądry i dobry sposób rozwijana dla klienta.
odpowiedź
User
Borys
Ja się do grupy uczestników programów lojalnościowych nie zaliczam. Póki co nie jestem do takich akcji przekonany. Jak dla mnie to po prostu próba przywiązania klientów do danej sieci, by robili zakupy u nich a nie u konkurencji. A co tacy klienci dostają w zamian? Promocje na produkty, których nie potrzebują, jakieś tandetne gadżety, itp. Dziękuję za coś takiego!
odpowiedź