SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy kupowaliby w internecie częściej, gdyby mogli za darmo zwrócić towar do e-sklepu

83 procent internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, 24 procent nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę - wynika z badania Gemiusa.

Article

Według badania 45 proc. Polaków kupujących w internecie otrzymało jeden lub dwa razy towar niezgodny z ich oczekiwaniami. Jednak 38 proc. z tych respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z tego grona zniechęcająca okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru.

Z kolei 83 proc. respondentów przyznało, że rozważyliby częstsze zakupy w sieci, gdyby darmowy zwrot był obowiązującym standardem. 63 proc. badanych zwraca uwagę na możliwość zwrotu bez ponoszenia jego kosztów już w momencie wyboru sprzedawcy, a jedna piąta internautów w ciągu ostatniego roku kupiła towar w określonym sklepie tylko dlatego, że oferował on możliwość oddania zakupów bez płacenia za wysyłkę ze strony klienta. 58 proc. respondentów chciałoby mieć możliwość dokonania darmowego zwrotu towaru do e-sklepu.

Badanie zostało przeprowadzone przez Gemius we wrześniu br. metodą CAWI na grupie 1200 internautów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy kupowaliby w internecie częściej, gdyby mogli za darmo zwrócić towar do e-sklepu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Komentator
A czy ktoś zbadał ile jest zwrotów do e-sklepów przesyłek za pobraniem, których "klienci" nie raczyli odebrać, a koszty poniósł e-sklep?
9 8
odpowiedź
User
a
Wielu klientów kupuje towary za pobraniem i nigdy ich nie odbiera, tłumacząc się na przykład tym że zanim dotarł do nich towar to zdążyli już kupić coś innego na miejscu. Dotyczy to nawet towarów wysłanych w dniu zamówienia które kurier próbuje dostarczyć następnego dnia. Inna grupą są klienci którzy z premedytacją kupują produkt przed weekendem, bo potrzebują czegoś na imprezę a w poniedziałek oddadzą używane urządzenie (np. automat do lodów włoskich albo blender do koktajli warte kilkaset złotych). Często nawet nie żądają sobie trudu żeby takie zwracane urządzenie umyć, ale żądają zwrotu całej zapłacone kwoty razem z kosztem przesyłki. Normalnie klienci którzy po prostu coś rozpakują, uznają ze coś im nie odpowiada i zwrócą nowy towar jest naprawdę niewielu. Możliwość darmowego zwrotu produktu jest bardzo wygodną opcją, ale póki Polacy będą się zachowywać tak jak do tej pory to raczej niewiele sklepów będzie chciało dać im taką możliwość dobrowolnie.
8 8
odpowiedź
User
anonim
ta za darmo, nie ma nic za darmo, rozmyślą się bo tak i sklep ponosi koszty wysyłki w 2 strony...
8 8
odpowiedź