Polacy kupują na zapas w obawie przed koronawirusem

Sprzedaż mąki, ryżu, makaronu, mydła i żelu antybakteryjnego w ostatnim tygodniu wręcz wystrzeliła - wynika z najnowszych danych Nielsena. Sprzedaż produktów FMCG była o 17 proc. wyższa niż w ubiegłam roku o tej porze. Polacy robią zapasy w związku z kolejnymi informacjami o potwierdzonych przypadkach wirusa SARS-CoV-2.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Ministerstwo Zdrowia podało, że we wtorek wieczorem w Polsce liczba zakażonych koronawirusem wzrosła do 22. Odwołane zostają wszystkie imprezy masowe, a także zajęcia na wielu uczelniach. Pierwszy potwierdzono 3 marca.

W tygodniu między 24 lutego a 1 marca Nielsen odnotował znaczące wzrosty dla całego koszyka zakupów, w tym w szczególności środków czystości oraz suchych produktów spożywczych. W ostatnim tygodniu lutego odnotowano również aż trzykrotny wzrost wartości sprzedaży online produktów typu “zakupy na zapas”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koronawirus-epidemia-olx-pl-blokuje-wszystkie-ogloszenia-ze-slowami-koronawirus-i-covid-19 ##

Polacy kupują na zapas, żel antybakteryjny hitem sprzedaży

W analizowanym okresie (24.02-1.03) wartość koszyka zakupowego wzrosła o 17 proc., na podobnym poziomie zarówno dla produktów spożywczych jak i kosmetyków oraz chemii. W tym czasie sprzedano blisko 480 tys. sztuk żeli antybakteryjnych do rąk.

W porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej wzrosła sprzedaż środków czystości: mydła (+ 66 proc.) i papieru toaletowego (+24 proc.). Polacy kupowali również więcej suchych produktów spożywczych: mąki (+84 proc.), ryżu (+ 95 proc.), makaronu (+65 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-zwieksza-czestotliwosc-mycia-wozkow-sklepowych-koronawirus-w-sklepach-w-polsce ##

- Dla wielu kategorii obserwujemy wyjątkowy pozasezonowy wzrost sprzedaży w tygodniu 9., zarówno w porównaniu do poprzednich tygodni, jak i do tego samego tygodnia rok wcześniej. W wybranych przypadkach poziom sprzedaży odpowiada sprzedaży świątecznej, a w niektórych nawet znacznie ją przewyższa. Niepewność związana z aktualną sytuacją zdrowotną ma istotny wpływ na zachowania konsumentów. Z jednej strony postępują oni zgodnie z zaleceniami instytucji sanitarnych, ale czasami reagują również nadmiernie poprzez gromadzenie wybranych artykułów pierwszej potrzeby. Wzrost świadomości i większe zapotrzebowanie na środki higieny to z pewnością pozytywny sygnał, jednak na pewno warto zachować spokój - komentuje Karolina Zajdel - Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Connect w Polsce.

grafika

Wartości sprzedaży podane na podstawie: Nielsen Panel Handlu Detalicznego (suma sieci kooperujących) oraz próba E-commerce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek