Polacy otwierają się na ekonomię opartą o dane osobowe

Co szósty Polak byłby skłonny udostępnić swoje dane finansowe podmiotowi trzeciemu niebędącemu bankiem ani instytucją finansową z którą ma relację, aby móc korzystać z nowych usług, np. porównywarek finansowych czy aplikacji do płatności online - pokazują wyniki międzynarodowego badania Ipsos.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Do nowych usług opartych o dane osobowe (np. aplikacje płatnicze typu all-in-one, porównywarki finansowe) podchodzimy jeszcze z rezerwą, co trzeci z nas miałby motywację, aby z ich skorzystać - pokazują dane Ipsosa.

Największymi zaletami tego typu usług są w ocenie respondentów szybkość, łatwość i wygoda. Postrzegane oszczędności w tym zakresie sprawiają, że co blisko co czwarty spośród badanych ocenia te usługi jako bardzo lub wyjątkowo atrakcyjne.

Podstawową przeszkodą w rozwoju badanych usług jest postrzeganie ich przydatności i wymiernych korzyści z nich oraz obawy związane z udostępnianiem danych finansowych, z niepewnością w jaki sposób będą przetwarzane i czy pozostaną anonimowe.

Kto ma dostarczać nowe usługi finansowych?

Ankietowani Ipsosa w Polsce większości powierzyliby zadanie dostarczania nowych usług finansowych bankom o określonej renomie. Prawie co trzeci badany zaufały w tej kwestii znanej marce kart i płatności, co czwarty firmie obsługującej płatności elektroniczne.

- Banki powinny pamiętać o rosnącym zaufaniu do firm obsługujących płatności elektroniczne. Co czwarty Polak widziałby taką firmę jako dostawcę nowych rozwiązań opartych na otwartym API (a jeszcze rok temu co piąty z nas powierzyłby świadczenie usług tym instytucjom). Brak działania w celu poszerzenia oferty o te nowe rozwiązania może spowodować, że banki prześpią moment, w którym realną konkurencją dla nich nie będą już tylko inne banki - komentuje wyniki badania Andrzej Anterszlak, dyrektor customer experience w Ipsos. 

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos między sierpniem a październikiem 2018 roku metodą CAWI na łącznej próbie 21032 osób w wieku 18 lat i więcej, posiadających konto bankowe. Badanie obejmowało 21 krajach świata: Wielka Brytania, Brazylia, Kanada, Chile, Francja, Włochy, Japonia, Polska, Korea Południowa, Australia, Belgia, Niemcy, Hong Kong, Indie, Malezja, Meksyk, Holandia, Nowa Zelandia, Rumunia, Singapur, Peru. W każdym z badanych krajów próba wynosiła 1000 osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek