SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy z coraz szybszym internetem, 58 procent użytkowników komórek płaci abonament

97,2 procent Polaków posiada jeden prywatny numer telefonu, a średni miesięczny rachunek telefoniczny wynosi 48,7 złotych - wynika z raportu „Badanie konsumenckie 2017” przygotowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Według danych większość mieszkańców Polski korzysta z internetu stacjonarnego, którego maksymalna średnia prędkość połączenia z siecią przekracza 83 Mb/s. 10,8 procent respondentów korzystało z rozwiązań IoT, a ponad 27 procent chce skorzystać z tej technologii w przyszłości.

fot. Shutterstock.com Article

Z raportu UKE wynika, że w 2017 r. 97,2 proc. użytkowników sieci komórkowych posiadało jeden prywatny numer telefonu. 5,3 proc. Polaków posługiwało się numerem służbowym.

Najbardziej popularnym typem aparatu jest smartfon, używany przez blisko siedmiu na dziesięciu pytanych. Z telefonów tradycyjnych korzysta  mniej niż co trzeci użytkownik telefonii komórkowej. Średnie miesięczne wydatki na telefon wynoszą 48,7 zł, przy czym maksymalna wartość to 500 zł.

Najczęściej wybierana przez Polaków oferta to miesięczny abonament, z którego korzysta 58,6 proc. respondentów. Nieco mniej popularne są telefony na kartę (tj. doładowania pre-paid), preferowane przez nieco ponad co trzecią osobę.

Trzech na dziesięciu badanych posiada aplikację bankową w swoim telefonie (30 proc.), z której niespełna połowa korzysta kilka razy w tygodniu. Mniej osób decyduje się na zbliżeniową płatność telefonem –z tej możliwości korzysta jedna czwarta posiadaczy aplikacji bankowej (26,1 proc.).

70,2 proc. badanych deklaruje korzystanie z internetu stacjonarnego, 25,5 proc. to użytkownicy używający w domu mobilnego dostępu do sieci. Z kolei prawie połowa Polaków używa internetu za pośrednictwem urządzeń przenośnych.

Średnia miesięczna wysokość opłat respondentów za internet stacjonarny wynosi 52,7 zł. Maksymalna średnia prędkość łącza to 84,7Mb/s. Respondenci decydowali się najczęściej na taką właśnie prędkość ze względu na cenę (36,7 proc.).

W segmencie internetu mobilnego średnia maksymalna prędkość łącza to 74,5 Mb/s. Najwyższy odsetek użytkowników decydował się na taki pakiet ze względu na cenę. Średnia miesięczna wysokość opłat respondentów za internet mobilny wynosi 43,3zł.

Według raportu UKE prawie 23 proc. Polaków spotkało się wcześniej z pojęciem Internet Rzeczy. Co dziesiąta osoba korzystała z tego typu rozwiązań, natomiast 27 proc. dopiero rozważa w przyszłości korzystanie z nich. Użytkownicy rozwiązań typu „machine to machine” najczęściej korzystają z nich w domu (72,8 proc.). Co czwarty respondent wykorzystuje takie rozwiązania w pracy.

Wśród rozwiązań segmentu „machine to machine” respondenci korzystają najczęściej ze Smart TV, lokalizacji GPS oraz gadżetów zbudowanych w oparciu o tę technologię.

Spośród wszystkich respondentów 23,4 proc. spotkało się wcześniej z pojęciem autonomiczny samochód. 18,7 proc. rozmówców jest świadomych tego, że mogłoby kupić samochód z funkcją pilota. Natomiast 8,4 proc. respondentów udostępniłoby swoje dane wrażliwe w zamian za możliwość korzystania z autonomicznego samochodu.

Biorąc pod uwagę ocenę poziomu bezpieczeństwa autonomicznych samochodów w porównaniu z tradycyjnym autem 30,2 proc. respondentów uznaje autonomiczne samochody za bezpieczniejsze. Jednocześnie co czwarta osoba nie ma zdania na ten temat. Co piąta osoba (21,7 proc.) przyjmuje postawę neutralną.

Badanie UKE zostało przeprowadzone na grupie 1600 Polaków w wieku powyżej 15 lat w listopadzie i grudniu 2017 r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy z coraz szybszym internetem, 58 procent użytkowników komórek płaci abonament

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Ja mam plan w Virgin Mobile i nigdy nie narzekałem na zasięg netu. Będąc w Krakowie praktycznie zawsze telefon wyświetla mi dostępność LTE, a poza miastem zdarza się, że znika, ale raczej na krótko i stosunkowo rzadko. Więc tutaj sporo chyba zależy od sieci, ale Virgin bardzo na plus po tym jak miałem Tmobile.
8 8
odpowiedź