SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy zamierzają oszczędzać na podróżach i używkach

Ponad połowa Polaków zamierza w związku z kryzysem ograniczyć swoje wydatki - wynika z badania przeprowadzonego przez dom mediowy Macroscope OMD. Oszczędności w największym stopniu mają dotyczyć podróży, używek i rozrywki.

Polacy zamierzają oszczędzać na podróżach i używkach

56 proc. Polaków w związku z kryzysem zamierza zdecydowanie ograniczyć swoje wydatki domowe - pokazuje badanie przeprowadzone przez dom mediowy Macroscope OMD. Najczęściej taką postawę deklarują mieszkańców mniejszych miejscowości (63 proc. wskazań), emeryci (68 proc.) i bezrobotni (59 proc.).

wykresmog

W pierwszej kolejności Polacy są gotowi oszczędzać na podróżach, używkach i rozrywce. Z wakacyjnego wyjazdu najczęściej chcą zrezygnować osoby powyżej 40. roku życia, natomiast wyjścia do kina, teatru, restauracji lub na koncert zamierzają ograniczyć przede wszystkim mieszkańcy dużych miast mający od 30 do 40 lat. Specjaliści domu mediowego Macroscope OMD zauważają, że plany oszczędzania na używkach i słodyczach mogą pozostać deklaracjami, ponieważ w bieżącym roku nie zmniejszyła się jeszcze sprzedaż tych produktów. Ograniczenie wydatków na rozrywkę poza domem może natomiast zwiększyć czas korzystania z telewizji i internetu. Z kolei mała popularność oszczędzania na usługach sportowo-kosmetycznych wynika z tego, że w czasach kryzysu są one na tyle niedrogimi przyjemnościami, że można sobie na nie pozwolić.

Badanie planów ograniczania wydatków w związku z kryzysem zostało przeprowadzone przez dom mediowy Macroscope OMD w I kwartale bieżącego roku na grupie 644 ankietowanych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy zamierzają oszczędzać na podróżach i używkach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl