SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Politico zapowiada europejską wersję serwisu i drukowany tygodnik, także w Polsce

Na 21 kwietnia br. amerykańska organizacja dziennikarska Politico przewiduje uruchomienie europejskiej wersji swojego serwisu internetowego. Dwa dni później ma się pojawić pierwszy numer drukowanego tygodnika, który do sprzedaży w Polsce trafi w ciągu kilku miesięcy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

PoliticoArticle

Wydawcą nowego serwisu oraz tytułu będzie Politico Europe, kontynentalny oddział Politico. O planach związanych z nadchodzącą platformą szefostwo nowej redakcji poinformowało w komunikacie.

Start platformy Politico.eu jest zapowiadany na 21 kwietnia br. Siedzibą europejskiej redakcji serwisu jest Bruksela. - Chcemy zaprezentować unikalne podejście do dziennikarstwa, które zmieni sposób, w jaki dotąd przedstawiano kwestie związane z polityką w Waszyngtonie, Brukseli i innych regionach świata - podkreślają w komunikacie szefowie Politico Europe. - Aby osiągnąć ten cel zaprosiliśmy do współpracy zarówno doświadczonych publicystów, jak i młodych utalentowanych dziennikarzy z ostrym spojrzeniem na naszą polityczną rzeczywistość.

Wśród autorów tworzących teksty dla Politico.eu znaleźli się między innymi Ryan Heath (były rzecznik prasowy eurokomisarz Neelie Kroes), Pierre Briançon (były wydawca agencji Reuters), pracujący wcześniej jako wydawca „Newsweeka” Tunku Varadarajan oraz Linda Kinstler (były wydawca „New Republic”).

Według zapowiedzi w europejskim portalu Politico będą pojawiały się newsy, teksty publicystyczne oraz analizy dotyczące wydarzeń politycznych na starym kontynencie, a także artykuły związane z kwestiami gospodarczymi i społecznymi. Oprócz uruchomienia serwisu internetowego na 23 kwietnia br. zaplanowano wydanie pierwszego numeru cotygodniowej gazety. W pierwszej kolejności ma się ona pojawić w dystrybucji między innymi w Brukseli, Paryżu, Berlinie i Londynie.

- Gazeta zatytułowana „Politico” będzie się ukazywała w każdy czwartek - ujawnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Gabe Brotman, szef ds. rozwoju Politico. - Treść każdego numeru będzie naturalnym uzupełnieniem tego, co pojawi się na łamach naszego serwisu. Znajdą się tam między innymi materiały poświęcone ważnym zagadnieniom i osobowościom ze sceny politycznej. Mamy nadzieję, że w ciągu kolejnych miesięcy „Politico” pojawi się także w Polsce - podkreśla Brotman.

Wydaniu pierwszego numeru „Politico” będzie towarzyszyła specjalna konferencja, w której wezmą udział między innymi sekretarz generalny NATO Jens Stoltenberg, przewodniczący Rady Europejskiej Donald Tusk oraz członkowie rządów kilku europejskich krajów.

Politico to amerykańska organizacja dziennikarska założona w 2007 r. Obecnie wydaje internetowy serwis Politico.com, który odwiedza ok. 8 mln użytkowników miesięcznie. Publikuje także dziennik ukazujący się w nakładzie ok. 35 tys. egzemplarzy w Waszyngtonie.

Politico zatrudnia obecnie ponad 300 pracowników. We wrześniu 2013 r. przejęło internetowy serwis Capital New York. Jesienią 2014 r. uruchomiono we współpracy z koncernem Axel Springer europejski oddział Politico Europe.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Politico zapowiada europejską wersję serwisu i drukowany tygodnik, także w Polsce

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kornik
Tusk jest szefem Rady Europejskiej, a nie Rady Europy. To dwie różne rady
odpowiedź
User
Kadrowy
Oby tylko płacili dziennikarzom za teksty wprost proporcjonalnie do nakładu ich pracy, a nie jak w Polsce szukali kolejnego jelenia do oskubania na umowę o dzieło, licząc na cud, a także premię dla kilku kolegów i rodziny na etatach. Z taką strategią cud, że niektóre gazety ciągle się ukazują!
odpowiedź
User
gosia krakra
To bylo wiadomo juz w grudniu 2014 kiedy kupili European Voice. Zarzadzajacym dyrektorem jest Matthew Kaminsky z WSJ. Zainwestujcie w dobry research :)
odpowiedź