SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl na czele serwisów kobiecych, WP.pl i Onet z najpopularniejszymi sekcjami (TOP 10)

Najpopularniejszymi serwisami dla kobiet są niezmiennie Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl, a w ostatnim roku duże spadki odwiedzalności zanotowały VUmag.pl i Papilot.pl, a duży wzrost - Kafeteria.tv. Wśród portali horyzontalnych najchętniej odwiedzane sekcje kobiece mają WP.pl i Onet.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W czerwcu br. serwis Polki.pl (należący do Edipresse Polska) odwiedziło 3,37 mln użytkowników (czyli 13,5 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 21,95 mln odsłon (w tym 6,26 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 3 minuty i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest liderem zasięgowym wśród serwisów kobiecych, wyprzedając Kafeterię.pl (Grupa Wirtualna Polska) o 577,5 tys. użytkowników i Wizaz.pl (Edipresse) o 1,13 mln. Przy czym to Wizaz.pl miał najwięcej odsłon (25,58 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (12:02 minuty).

Ponad 20 mln odsłon zanotował jeszcze Styl.fm (Grupa Digital Avenue), a po kilkanaście mln - Kafeteria.pl, Papilot.pl i Styl.pl (ten ostatni należy do Grupy Interia.pl). Na Papilot.pl przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego wyniósł 10:10 minuty, na Styl.pl - 8:59 minuty.

W czołowej dziesiątce znalazły się dwie strony związane z tytułami prasowymi: Styl.pl prezentująca treści m.in. z magazynów kobiecych Wydawnictwa Bauer oraz Wysokieobcasy.pl, strona weekendowego dodatku „Gazety Wyborczej” (Agora).

TOP10 serwisów kobiecych w czerwcu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

polki.pl

3 371 540

21 950 589

6 262 404

00:03:07

13,52%

kafeteria.pl

2 794 023

18 582 480

6 914 493

00:05:52

11,20%

wizaz.pl

2 236 403

25 581 463

5 955 227

00:12:02

8,97%

kafeteria.tv

1 524 444

4 576 681

773 448

00:05:14

6,11%

styl.pl

1 420 228

12 805 128

2 541 751

00:08:59

5,70%

ofeminin.pl

1 220 759

9 519 360

3 108 030

00:03:47

4,90%

vumag.pl

908 943

2 643 375

575 005

00:03:58

3,64%

papilot.pl

639 617

15 281 974

3 765 549

00:10:10

2,56%

styl.fm

545 920

21 166 609

5 428 832

00:05:15

2,19%

wysokieobcasy.pl

435 877

2 586 046

665 061

00:05:05

1,75%


W skali roku Polki.pl zanotowały spadek zasięgu procentowego o 1,6 proc. - z 13,74 proc. do 13,52 proc. (mimo wzrostu liczby użytkowników, który jest mniej miarodajnym wskaźnikiem zmiany odwiedzalności, ponieważ od wyników z maja w Megapanelu podniesiono szacunki dotyczące łącznej liczby polskich internautów, więc większość serwisów osiągnęła z miesiąca na miesiąc wzrosty liczby użytkowników o kilkanaście proc.). Liczba odsłon witryny zmalała rok do roku o 1,21 mln (czyli 5,2 proc.).

Kafeteria.pl w porównaniu z czerwcem ub.r. straciła 12,1 proc. zasięgu i 482,7 tys. odsłon (2,5 proc. w dół), a Wizaz.pl - 20,6 proc. zasięgu i 5,36 mln odsłon (17,3 proc. w dół). Jeszcze większe spadki zanotowały VUmag.pl (Grupa Onet-RASP) i Papilot.pl. Pierwszy miał o 50,7 proc. mniejszy zasięg niż rok wcześniej i o 3,95 mln odsłon (czyli 59,9 proc.) mniej, a drugi - o 37,9 proc. zasięgu i 8,09 mln odsłon (34,6 proc.) mniej.

Duże wzrosty osiągnęły natomiast Kafeteria.tv (Grupa Wirtualna Polska) i Styl.pl. Zasięg pierwszej witryny zwiększył się o 69,2 proc., a liczba odsłon o 2,3 mln (czyli 101,4 proc.), a w przypadku drugiej wzrost zasięgu wyniósł 8,9 proc., a liczby odsłon - 10,29 mln (czyli 106,7 proc.).


Wśród portali horyzontalnych najwięcej użytkowników w swoich działach dla kobiet miały w czerwcu WP.pl i Onet.pl - po 2,27 mln. Sekcja kobieca tego pierwszego zanotowała ponad trzy razy więcej odsłon niż drugiego, natomiast w dziale drugiego przeciętny użytkownik spędził prawie dwa razy więcej czasu niż w dziale pierwszego.

Kobieta.fakt.pl przy nieco mniejszej (o 90,2 tys.) liczbie użytkowników od sekcji kobiecej Interii zanotowała ponad dwa razy więcej odsłon. Przy czym Kobieta.fakt.pl prezentuje wszystkie treści z portalu o gotowaniu, zdrowiu, urodzie i modzie, a w przypadku innych portali są one często udostępniane w osobnych sekcjach i serwisach.

TOP sekcji kobiecych portali w czerwcu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

wp.pl

2 271 222

25 725 590

1 465 144

00:06:09

9,11%

onet.pl

2 270 496

7 820 787

582 462

00:10:10

9,10%

interia.pl

1 524 692

9 919 203

520 243

00:05:56

6,11%

fakt.pl

1 434 450

19 898 319

1 609 215

00:05:58

5,75%

gazeta.pl

662 494

4 962 668

873 298

00:03:57

2,66%


Dział kobiecy WP.pl zanotował w ciągu roku spadek o 26,9 proc. zasięgu i 31,2 mln odsłon (54,8 proc. w dół), natomiast zasięg sekcji Onetu zwiększył się aż o 139,5 proc., a liczba odsłon - o 5,53 mln (czyli 242,2 proc.).

Spore spadki zasięgu zanotowały natomiast działy kobiece Interii i Gazeta.pl - pierwszy o 13,8 proc., a drugi o 24,8 proc.

Przed rokiem na Fakt.pl nie była jeszcze wydzielona sekcja dla kobiet.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl na czele serwisów kobiecych, WP.pl i Onet z najpopularniejszymi sekcjami (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl