Polki.pl na czele serwisów kobiecych. Kafeteria.pl, Kobieta.onet.pl i oFeminin.pl w dół (TOP10)

Wśród serwisów dla kobiet zdecydowanie największy zasięg mają Polki.pl, który w skali roku osiągnął też duży wzrost odwiedzalności. Znaczące spadki zanotowały natomiast Kafeteria.pl, Kobieta.onet.pl i oFeminin.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. Polki.pl (Grupa Edipresse) odwiedziło 8,2 mln internautów (to 29,21 proc. zasięgu), którzy wykonali na stronie 31,32 mln odsłon oraz spędzili tam średnio po 3 minuty i 11 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest zdecydowanym liderem, przy czym tylko pod względem liczby użytkowników. Zajmująca drugą pozycję Kobieta.wp.pl przy 4,79 mln odwiedzających zanotowała 42,59 mln odsłon oraz 16 minut i 42 sekund przeciętnego czasu korzystania. Na Kobieta.interia.pl średni czas spędzony przez użytkownika wyniósł 7 minut i 32 sekundy, a na Kobieta.onet.pl - 6 minut i 21 sekund.

W zestawieniu są jeszcze dwie witryny Grupy Edipresse: Wizaz.pl (3,6 mln użytkowników i 19,72 mln odsłon) oraz Viva.pl (1,16 mln użytkowników i 4,05 mln odsłon). Na liście znajdują się również po dwie strony Ringier Axel Springer Polska: Kobieta.onet.pl (2,43 mln użytkowników i 6,85 mln odsłon) i oFeminin.pl (1,98 mln użytkowników i 5,4 mln odsłon), Grupy Interia.pl: Kobieta.interia.pl (2,15 mln użytkowników i 13,24 mln odsłon) i Styl.pl (1,91 mln użytkowników i 7,84 mln odsłon), a także Grupy Wirtualna Polska: Kobieta.wp.pl oraz Kafeteria.pl (ta druga miała 3,11 mln użytkowników i 12,66 mln odsłon).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-internetowe-w-polsce-w-grudniu-2018-wp-i-o2-przyciagaja-na-dluzej-niz-google-i-facebook,7171172042946177a ##

W rankingu jest tylko jeden serwis oparty na marce pozainternetowej - Viva.pl. Tuż za pierwszą dziesiątką znalazły się witryny innych tytułów prasowych: Wysokieobcasy.pl (886,4 tys. użytkowników i 2,37 mln odsłon) oraz Gala.pl (801 tys. użytkowników i 4,97 mln odsłon).

W zestawieniu uwzględniliśmy serwisy dla kobiet dotyczące różnych dziedzin tematycznych, a nie skupione na jednej (np. odzieży, zdrowiu i urodzie, macierzyństwie czy kulinariach).

grafika

Na komputerach Polki.pl przy 3,48 mln użytkowników miały 8,61 mln odsłon oraz 2 minuty i 5 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego.

Kobieta.wp.pl zanotowała 2,69 mln użytkowników, 14,83 mln odsłon oraz 14 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Kobieta.interia.pl - 1,26 mln użytkowników, 7,96 mln odsłon oraz 8 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Większa część serwisów na smartfonach i tabletach zanotowały zdecydowanie więcej odsłon niż na komputerach. Polki.pl odwiedziło w mobile’u 5,94 mln internautów, wykonując 22,71 mln odsłon oraz spędzając średnio po 3 minuty i 11 sekund, a na Kobieta.wp.pl 3,09 mln użytkowników wykonało 27,75 mln i spędziło przeciętnie po 13 minut i 29 sekund.

Na Kobieta.onet.pl średni czas korzystania przez odwiedzającego wyniósł 5 minut i 31 sekund, na Wizaz.pl - 5 minut i 16 sekund, a na Kafeteria.pl i Kobieta.interia.pl - po 4 minuty i 47 sekund.

grafika

W skali roku Polki.pl osiągnęły duży wzrost odwiedzalności - serwis zyskał 10,42 pkt proc. zasięgu, 12,7 mln odsłon oraz 45 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 55,5, 68,2 i 30,8 proc. w górę).

Kobieta.interia.pl zanotowała wzrost o 1,17 pkt proc. zasięgu, 3,22 mln odsłon oraz 41 sekund przeciętnego czasu korzystania (czyli o 18,1, 32,1 i 10 proc.), a Styl.pl - o 1,03 pkt proc. zasięgu i 493,2 tys. odsłon (17,8 i 6,7 proc.).

Papilot.pl przy wzroście zasięgu o 1,32 pkt proc. (czyli 30,4 proc.) stracił 3,15 mln odsłon oraz 71 sekund średniego czasu korzystania (30,2 i 24,8 proc. w dół), a Viva.pl zyskała 0,71 pkt proc. zasięgu (20,7 proc.), notując spadek o 1,74 mln odsłon oraz 75 sekund przeciętnego czasu korzystania (30 i 35,5 proc.).

Z kolei Kafeteria.pl straciła w skali roku 3,35 pkt proc. zasięgu, 5,06 mln odsłon oraz 66 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to 23,2, 28,5 i 18,9 proc. w dół), a Kobieta.onet.pl - 3,29 pkt proc. zasięgu, 5,24 mln odsłon oraz 6 sekund średniego czasu korzystania (27,5, 43,3 i 1,6 proc. w dół). Natomiast oFeminin.pl zanotował spadek o 0,39 pkt proc. zasięgu (5,2 proc.), 1,33 mln odsłon (19,8 proc.) oraz 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (15,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski