Polkomtel wydał na reklamy dwa razy więcej niż Orange, T-Mobile obciął budżet o 26 proc.

Wydatki reklamowe operatorów mobilnych w mediach pozainternetowych były w pierwszych czterech miesiącach br. nieznacznie niższe niż rok wcześniej. Prawie trzy czwarte budżetów trafiło do telewizji. Na czele jest Polkomtel przez Play, natomiast T-Mobile Polska zmniejszył nakłady o 26 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do kwietnia br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach usług operatorów komórkowych 411,6 mln zł. Było to 1,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2018 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar).

Największym reklamodawcą wśród telekomów jest - podobnie jak przed rokiem - Polkomtel. Firma zwiększyła wydatki w skali roku o 16,3 proc., do 144,3 mln zł.

Na drugie miejsce awansowała spółka P4, operator sieci Play, z wydatkami w wysokości 104,2 mln zł, wyższymi rok do roku o 5,6 proc. Na tej pozycji zastąpiła T-Mobile Polska. Ten operator zredukował nakłady na reklamę w omawianym okresie o 26,2 proc., do 86,1 mln zł i znalazł się na trzecim pod względem wydatków reklamowych miejscu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/play-i-orange-podnosza-ceny-nowe-stawki-i-pakiety-internetowe-jak-zareaguja-plus-i-t-mobile,7171060965095553a ##

Kolejne miejsca w reklamowym rankingu operatorów komórkowych zajmują Orange Polska i Virgin Mobile Polska. Pierwsza sieć obniżyła wydatki w tradycyjnych mediach o 7,7 proc., do 69,6 mln zł. Z kolei Virgin Mobile zwiększyło budżet o 151,6 proc., z 2,5 mln zł do 6,4 mln zł.

W zestawieniu ujęto tylko wydatki na reklamy usług mobilnych, bez uwzględnienia kosztów reklam usług stacjonarnych. Spośród operatorów obecnych na liście zdecydowanie największą odnogę stacjonarną ma Orange Polska.

grafika

Trzy czwarte budżetów do telewizji

Ponad 70 proc. łącznych wydatków reklamowych operatorów mobilnych trafiło w omawianym okresie do telewizji. Było to 298,6 mln zł, czyli 15,9 proc. więcej niż w pierwszych 4 miesiącach 2018 roku.

Telewizja była w omawianym okresie jednym z dwóch kanałów komunikacji, w którym marketerzy z tej branży wydali więcej niż przed rokiem. Więcej inwestowali również w reklamę w magazynach. Tu budżety zwiększono o 74,2 proc.- z 867,2 tys. zł do 1,51 mln zł.

W pozostałych mediach wydatki operatorów komórkowych rok do roku zmalały. Indoor zarobił na nich o 74,7 proc. mniej (459,9 tys. zł), gazety - 52,4 proc. mniej (1,22 mln zł), kina - 41,9 proc. mniej (14,5 mln zł), outdoor - 41 proc. mniej (35 mln zł), radio - 14,2 proc. mniej (60,3 mln zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/plus-operator-polkomtel-39-5-mln-zl-kary-od-uokik-za-dodatkowo-platne-uslugi-ktore-uruchamial-klientom-automatycznie,7171065794291841a ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem