SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polo TV w pierwszym roku: średnio 16 tys. widzów, 100 mln zł z reklam

Nadający od roku kanał Polo TV średnio przez ostatnie trzy kwartały gromadził średnio 16 tys. widzów. Największa oglądalność telewizja notowała w grudniu ub.r. Stacja zarobiła już ponad 100 mln zł z reklam.

Polo TV w pierwszym roku: średnio 16 tys. widzów, 100 mln zł z reklam

Polo TV nadaje oficjalnie od maja ub.r., ale Nielsen Audience Measurement mierzy jej widownię od 1 września ub.r. Jak pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane , w okresie od 1 września 2011 roku do 22 maja br. muzyczna stacja gromadziła średnio 16,4 tys. widzów. Dało to jej 0,26 proc. udziału w grupie wszystkich widzów oraz aż 0,60 proc. udziałów w grupie młodych widzów w wieku 13 - 29 lat.

We wrześniu 2011 roku (wtedy rozpoczęto pomiary oglądalności) stację oglądało średnio 13 tys. widzów, co przełożyło się na odpowiednio 0,24 proc i 0,53 proc. udziałów. Potem wyniki rosły, aż w grudniu 2011 kanał oglądało ponad 26 tys. widzów, a jego udział wynosił odpowiednio 0,39 proc.  oraz 0,94 proc. Jednak wraz z początkiem nowego roku wyniki stacji gwałtownie zmalały i w marcu br. oglądało ją tylko 12,3 tys. widzów przy udziałach odpowiednio 0,20 proc i 0,36 proc. Od kwietnia 2012 oglądalność Polo TV znów zaczęła rosnąć.

Miesiąc Rok Wszyscy 4+ 13-29
AMR SHR % SHR %
wrzesień  2011 12962 0,24% 0,53%
październik 2011 14324 0,24% 0,52%
listopad 2011 19065 0,29% 0,86%
grudzień 2011 26034 0,39% 0,94%
styczeń 2012 18189 0,26% 0,68%
luty  2012 15669 0,23% 0,51%
marzec 2012 12269 0,20% 0,36%
kwiecień 2012 14178 0,23% 0,42%
maj (do 22) 2012 14770 0,27% 0,52%
średnia 16420 0,26% 0,60%


W rankingu top 10 najchętniej oglądanych programów Polo TV najwięcej widzów zgromadził koncert wigilijny „Hej kolęda”,
który obejrzało aż 192 tys. widzów przy udziałach na rynku 1,88 proc. w grupie ogólnej oraz aż 2,86 proc. w grupie 16-49. W zestawieniu aż osiem pozycji to programy wyemitowane w grudniu 2011 kiedy to Polo TV miało najlepsze wyniki oglądalności w historii nadawania stacji, co więcej aż po trzy najchętniej oglądane programy były wyemitowane we wigilię oraz w sylwestra.
 

TOP 10 Data Wszyscy 4+ 16-49
Tytuł AMR SHR % SHR %
HEJ KOLEDA /KONCERT WIGILIJNY/ 24-12-2011 192219 1,88% 2,86%
GWIAZDY POLO TV 31-12-2011 183814 1,29% 2,26%
TELEDYSKI 31-12-2011 182188 1,28% 2,12%
PRZEBOJOWE HISTORIE /TELEDYSKI/ 24-12-2011 181586 1,84% 3,16%
SYLWESTER 2011 KONCERT GWIAZD 31-12-2011 137537 1,03% 1,77%
HIT DNIA /TELEDYSKI/ 03-12-2011 135945 1,63% 2,45%
DISCO POLO LIVE 24-12-2011 127784 1,02% 1,39%
POWER PLAY /TELEDYSKI/ 15-01-2012 115530 1,10% 1,71%
DISCO POLOT /PROG.MUZ./ 23-12-2011 97909 0,80% 1,58%
DISCO RELAX 22-04-2012 89723 1,05% 1,70%

Polo TV oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 4 - 9, 25 - 29, 35 - 49 oraz 55 - 59 lat; mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym. Muzyczna stacja do tej pory zarobiła 101,6 mln zł z reklam (dane cennikowe bez rabatów).

Profil widowni   ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 43,79% 91
Kobiety 56,21% 108
Wiek  4-9 9,33% 157
 10-15 2,35% 35
16 - 19 1,75% 32
20 - 24 5,71% 73
25 - 29 24,75% 279
30 - 34 6,22% 75
35 - 39 11,09% 150
40 - 44 11,03% 171
45 - 49 8,50% 125
50 - 54 3,43% 43
55 - 59 11,06% 142
60+ 4,80% 23
Wlk. miasta Wieś 48,46% 124
< 50 tys. 27,41% 115
50-100 tys. 9,83% 117
100-200 tys. 6,98% 89
> 200 tys. 7,32% 35
Zawód Top management 0,79% 8
Pracownicy średniego szczebla 16,43% 107
Pracownicy fizyczni i rolnicy 34,99% 181
Emeryci 16,27% 64
Inni 31,53% 103
Wykształcenie Podstawowe 73,36% 172
Średnie 13,99% 44
Wyższe 0,97% 7
Inne 11,68% 92


Kanał Polo TV dostępny jest niekodowanie z satelity Hot Bird. Do oferty włączyły ją na razie tylko platformy Cyfra+, N oraz sieci Vectra, Toya i Multimedia Polska - stacji brak natomiast na oficjalnej liście Cyfrowego Polsatu. Discopolowa telewizja nadaje też w ramach pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, który obecnie poszerza swój zasięg na terenie Polski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polo TV w pierwszym roku: średnio 16 tys. widzów, 100 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adrian
polo tv to jest fajna stacja a muzyka disco polo najlepsza
8 8
odpowiedź
User
jpg*
w Toruniu w telewizji kablowej Petrus jest od co najmniej 3 miesięcy - więc artykuł nie do końca rzetelnie przygotowany
8 8
odpowiedź
User
Franek__
Bardzo dobry kanał nadający dobrą muzykę. Od ponad roku jestem wiernym widzem tej stacji.
8 8
odpowiedź
User
Analizator
73% z wyksztalceniem podstawowym, 48% wies, 34% rolnicy i pracownicy fizyczni.
Czyli klasyczni bywalcy potancowki w remizie. Reklamodawcy widza potencjal w srednio 8 tysiacach widzow z remizy strazackiej????
Golfy 3 z Reichu za 3 000 PLN moglyby wydawac sie atrakcyjnym produktem.
8 8
odpowiedź