SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Połowa internautów ufa blogom

Co prawda blogi nie są obecnie najpopularniejszym medium społecznościowym, ale pozostają skuteczną platformą do wyrażania siebie, a także rekomendowania marek i produktów.

Firma eMarketer szacuje, że przynajmniej raz w miesiącu blogi czyta ponad połowa (51 proc.) amerykańskich internautów.

Z kolei globalne badanie przeprowadzone w październiku tego roku przez firmę Technorati pokazuje, że blogi mają wpływ na myślenie i decyzje podejmowane przez wielu użytkowników.

Prawie połowa pytanych internautów stwierdziła, że ufa blogom jako źródłu informacji. Nieco większa grupa respondentów przyznała, iż jest prawdopodobne, że poleci innym osobom markę, produkt, usługę lub firmę, o których dowiedzieli się z bloga.

Tymczasem 55 proc. ogółu badanych blogerów stwierdziło, że rzadko pisze o produktach lub markach bądź nie robi tego wcale. To o 2 pkt. proc. wyższy wskaźnik niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym rok wcześniej. Podobną tendencję zaobserwowano wśród osób zajmujących się blogami hobbistycznie, a ci stanowią największą grupę blogerów.

42 proc. ogółu blogerów i 40 proc. blogerów piszących hobbistycznie stwierdziło, że czasami bloguje o markach, które uwielbiają lub nienawidzą. Rok temu to samo powiedziało odpowiednio 46 i 44 proc. respondentów.

Badanie Technorati wykazało też, że śledzenie przez blogerów jakiejś marki w serwisach społecznościowych sprawia, że częściej umieszczają posty na jej temat.

Jednocześnie blogerzy nie są zadowoleni z tego jak są traktowani przez marki. Prawie 2/3 badanych wyraziło odczucie, że reprezentanci marek odnoszą się do blogerów mniej profesjonalnie niż do osób pracujących w mediach tradycyjnych. Taki pogląd najczęściej wyrażali blogerzy piszący hobbistycznie.

Dołącz do dyskusji: Połowa internautów ufa blogom

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ktoś
Chyba trzeba być debilem, żeby ufać w to, co każdy może sam o sobie napisać. Zwłaszcza kiedy ma to być produkt firmy, która finansuje taki blog. Ani tu obiektywizmu, ani profesjonalizmu. A jak w takie coś wierzy marketer to powinien stracić pracę.
odpowiedź
User
Ron
Szkoda ze tak malo z nich korzysta chociazby z antywirusow, niestety ale wiekszosc naszych komputerow jest zainfekowanych, a przeciez wystarczylby jakis dobry antywirus lub chociaz skan co jakis czas spyware doctorem od pctools
odpowiedź