Połowa Polaków nie słyszała jeszcze o cyfryzacji telewizji

48 proc. Polaków nie wie, że od połowy 2013 roku telewizoryprzestaną odbierać sygnał analogowy i przejdą na naziemny systemcyfrowy - wynika z badania przeprowadzonego przez PBS DGA.Natomiast aż 59 proc. spośród połowy respondentów, którzy słyszelijuż o cyfryzacji, nie pomyślało jeszcze, żeby się do niejprzygotować.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wśród 48 proc. Polaków, którzy nie wiedzą jeszcze, że od połowy2013 roku telewizory przestaną odbierać sygnał analogowy i przejdąna naziemny system cyfrowy, jest więcej kobiet - o takiej zmianienie słyszało 55 proc. z nich, podczas gdy mężczyzn - 40 proc..Nieświadomych tej zmiany jest więcej mieszkańców wsi (54proc) imiast do 50 tys. osób (50 proc.) niż osób żyjących w średnich idużych miastach (odpowiednio 38 proc. i 43 proc.). Najwięcejrespondentów mających już wiedzę o cyfryzacji jest w grupiewiekowej 40-49 lat (60 proc.). Mimo wszystko poziom wiedzy o tymprocesie jest wyższy niż na początku ubiegłego roku, kiedy aż 77proc. ankietowanych nie słyszało o tej zmianie.

Z kolei wśród 52 proc. Polaków świadomych obecnie przejściapolskiej telewizji na naziemne nadawanie cyfrowe aż 59 proc. niepomyślało jeszcze, żeby przygotować się do tej zmiany. Z drugiejstrony odpowiedni sprzęt ma już 26 proc. respondentów, a jego kupnoplanuje 15 proc. Najwięcej osób wyposażonych w takie urządzeniajest w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców - 31 proc.

Badanie świadomości Polaków na temat cyfryzacji telewizjizostało przeprowadzone przez PBS DGA na zlecenie platformy Cyfra+.Ankiety zrealizowano w październiku na reprezentatywnej grupie 1034respondentów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu