SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Połowa polskiego rynku spożywczego dla sklepów wielkopowierzchniowych

W 2014 roku sklepy wielkopowierzchniowe wygenerują ponad 50 proc. wartości sprzedaży osiągniętej na rynku artykułów spożywczych - prognozuje firma badawcza PMR.

Jak podaje w swoim raporcie PMR, od kilku lat w Polsce postępuje trend spadku liczby sklepów ogólnospożywczych, co jest skutkiem trwającej transformacji rynku z małych sklepów w stronę formatów typu supermarket czy dyskont oraz ekspansji sieci (zwłaszcza dyskontów, w tym lidera rynku - Biedronki). Znikają głównie małe niezależne sklepy, nieradzące sobie z rosnącą konkurencją ze strony sieci wielkoformatowych, a zwłaszcza pojawiających się w ich sąsiedztwie dyskontów i supermarketów. Dzieje się to pomimo problemów hipermarketów, które tracą klientów przez znacznie zwiększoną konkurencję, a także większą odległość od miejsca zamieszkania w porównaniu do sklepów innych formatów. Konsumenci chętnie wybierają sklepy albo blisko domów (dla zakupów niezaplanowanych lub z wygody) albo wybierają sklepy w dużych centrach handlowych (połączenie zakupów oraz możliwości relaksu lub skorzystania z usług). Z drugiej strony małe sklepy to dla wielu konsumentów podstawowe miejsce zakupów, często wynikające z braku alternatyw.

Autorzy raportu prognozują, że w najbliższych latach w związku ze zmieniającymi się przyzwyczajeniami konsumentów polepszy się sytuacja mniejszych sklepów, dzięki formatowi convenience oraz sklepom specjalistycznym. Podkreślają także zmiany w wyglądzie małych sklepów, które coraz częściej są nowoczesne i przez to także atrakcyjniejsze dla klientów.

Jednocześnie w najbliższych latach postępować ma intensywna ekspansja największych sieci oraz głównie sieci wielkoformatowych. To sklepy formatu hipermarket, supermarket czy dyskont mają stanowić coraz większy udział w całej sprzedaży.

Dołącz do dyskusji: Połowa polskiego rynku spożywczego dla sklepów wielkopowierzchniowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl