SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat Media wchłania biuro reklamy Interii i przejmuje sprzedaż jej oferty

Z początkiem października Polsat Media, biuro sprzedaży oferty reklamowej grupy Cyfrowy Polsat, przejmie obsługę w tym zakresie Grupy Interia. Pracownicy jej biura reklamy dołączą do zespołu Polsat Media.

Article

- Dołączenie serwisów Interia.pl do oferty reklamowej Polsat Media będzie doskonałym uzupełnieniem produktu Polsat Media Online o efektywne i wysokozasięgowe internetowe formaty reklamowe. Dla Polsat Media jest to silne wejście na rynek reklamy internetowej - mówi Magdalena Niewińska, sales director Polsat Media.

Telewizja Polsat przejęcie Grupy Interia od Bauer Media Group za 422 mln zł ogłosiła pod koniec kwietnia, a sfinalizowała transakcję w połowie lipca, po uzyskaniu zgody UOKiK-u. Jednocześnie do zarządu Interii z ramienia nowego właściciela dołączył Adam Nowe, prokurentem Norbert Walkiewicz, a członkami rady nadzorczej: Zygmunt Solorz, Tobias Solorz, Piotr Żak, Maciej Stec i Stanisław Janowski.

- Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu. Chcemy mieć silną pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. Liczymy zarówno na potencjał Grupy Interia, jak i jej pracowników, ich kompetencje i doświadczenie, które z pewnością pozwolą nam skutecznie realizować nasze ambitne cele - komentował Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Od początku października wszystkie zlecenia na zakup powierzchni reklamowej w serwisach Grupy Interia.pl będą realizowane przez Polsat Media. Jednocześnie biuro reklamy Interii w aktualnym kształcie przestanie istnieć, a jego pracownicy przejdą do Polsat Media.

Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że zmiana - przynajmniej na razie - nie wiąże się ze zwolnieniami. - Są to nasze wewnętrzne sprawy, ale zarówno pracownicy Polsat Media, jak i Interii są o wszystkim na bieżąco informowani - komentuje Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Polsat

Do Grupy Interia oprócz portalu Interia.pl należy szereg serwisów tematycznych, m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl, Styl.pl i Deccoria.pl. W ub.r. Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. do 115,75 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 0,6 proc. do 95,22 mln zł jej zysk netto zwiększył się z 22,26 do 31,02 mln zł. Firma zatrudniała 379 pracowników.

Od lipca w badaniu Gemius/PBI strony i aplikacje Grupy Interia i grupy Cyfrowy Polsat są już klasyfikowane razem. Zanotowały w lipcu 18,27 mln użytkowników, 1,51 mld odsłon oraz 17 minut i 3 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego, a sam portal Interia.pl miał 13,61 mln użytkowników, 822,06 mln odsłon oraz 22 minuty i 42 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.

W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 2,1 proc. do 2,86 mld zł oraz wzrost zysku netto z 268,9 do 290,7 mln zł. Liczba sprzedanych usług telefonii mobilnej w modelu abonamentowym zwiększyła się o 7,8 proc.

Z kolei Polsat Media, zajmujące się też sprzedażą oferty reklamowej zewnętrznych nadawców, m.in. Kino Polska TV, grupę 4fun Media, A+E Networks, BBC Worldwide i AMC Networks, zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 1,1 proc. do 212,36 mln zł oraz zysku ze 152,7 do 149,31 mln zł. 86,7 proc. przychodów firmy pochodziło od klientów zewnętrznych.

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat Media wchłania biuro reklamy Interii i przejmuje sprzedaż jej oferty

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yy
no to zapomnijcie o pracy zdalnej :) nadchodzą trochę trudniejsze czasy... trzeba będzie się ostro wziąć do roboty...
33 1
odpowiedź
User
Zygmunt
W końcu wezmą się do roboty !!! Tylko po do dyrektorów zabierają ? powinni zrobić czystkę i nir tylko w dziale handlowym ale w całej Interii
24 1
odpowiedź
User
Janek
Czyli to koniec Movieads?
9 0
odpowiedź