SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat na czele wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2015 roku były o 6 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com Article

W maju 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,15 mln spotów reklamowych, o 12,59 proc. więcej, niż w maju ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,34 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 328,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,63 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,67 proc. do 279,78 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (121,90 mln zł; spadek o 34,48 proc.) i TVP2 (113,69 mln zł; w dół o 30,17 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 61,96 mln zł i wzrostem o 22,77 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 390,60 proc. do 39,12 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

maj 2014

maj 2015

Polsat

333 876 025

328 440 715

TVN

262 284 725

279 777 695

TVP1

186 059 214

121 900 605

TVP2

162 817 685

113 690 467

Disney Channel

50 472 228

61 963 112

TVN24

47 676 016

56 256 821

TV4

35 124 910

54 195 404

AXN

47 689 798

49 631 771

TV PULS

31 105 586

48 652 590

Discovery

41 555 466

43 017 301

TVN7

35 362 924

40 922 616

Stopklatka

7 974 345

39 122 335

National Geographic

32 806 256

33 048 018

TLC

27 652 966

31 832 906

Puls 2

16 462 109

29 653 958

Comedy Central

29 127 175

29 537 585

Investigation Discovery

26 511 647

29 028 861

Nickelodeon

27 749 904

27 023 138

Polsat2

19 912 035

26 321 950

TVN Style

16 668 757

26 269 018

W maju 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 137,34 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 130,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,35 mln zł; do góry o 31,66 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (52,73 mln zł; + 26,42 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

maj 2014

maj 2015

AFLOFARM

59 513 910

137 339 218

NESTLE

42 803 545

56 354 101

MASPEX WADOWICE

41 712 805

52 734 119

UNILEVER

55 595 747

50 854 312

KOMPANIA PIWOWARSKA

37 045 608

48 917 598

ORANGE SA

58 071 341

48 878 201

GRUPA ZYWIEC SA

24 777 597

42 416 661

P4

29 369 427

42 329 777

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

7 063 832

41 936 039

PEPSICO

24 473 933

40 384 597

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

30 511 392

38 124 255

HASBRO

25 006 770

35 558 854

FERRERO

25 959 456

30 685 195

POLKOMTEL SA

19 709 849

29 538 977

HENKEL/SCHWARZKOPF

11 225 372

28 332 575

COCA COLA

26 729 222

27 553 409

ING GROUP

25 442 178

25 957 295

LOREAL

27 098 996

25 867 272

PROCTER & GAMBLE

45 800 592

25 207 525

US PHARMACIA INC.

13 220 400

23 414 406

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
note2.0elo
Tak trudno wam napisać, że z Wielkiej Czwórki zyskał tylko TVN? Co więcej każdy z kanałów Grupy, również odnotował wzrost. Szczególnie wrażenie robi wynik TVN Style! Jak TVN ma gorsze momenty, to zamieszczacie to od razu w tytule artykułu, chyba tylko ku uciesze narodowo-katolickiego motłochu. Jak dla mnie, totalnie żenująca postawa.
17 16
odpowiedź
User
DWD
Co to jest Polska Telefonia Cyfrowa? Bo jeżeli chodzi o operatora T-Mobile, to PTC nie istnieje od dwóch lat.
12 8
odpowiedź
User
pavv
Sralutan, Rozdupan, Pierdzix i Sralix na czele reklamodawców. Wyrazy współczucia dla społeczeństwa!
15 8
odpowiedź
User
marcin
dlatego już nigdy/przenigdy nie kupię leków z firmy aflofarm
13 8
odpowiedź
User
Smacznego
Kupujta i jedzta witaminozy i prochy wszelakie, bedzieta zdrowe, jak te gwiazdy rumiane z TVP i TVN.
10 9
odpowiedź