SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat wyda ponad 20 mln zł na zmianę wizerunku

27 lutego 2006 roku, wraz z wprowadzeniem wiosennej ramówki, telewizja Polsat dokona zmian w komunikacji marketingowej. Myślą przewodnią stanie się 'Radość Życia'.

Telewizja Polsat chce położyć nacisk w kreowaniu wizerunku przyjaznej widzom stacji, na budowanie pozytywnych skojarzeń m.in.: poprzez ludzkie emocje ukazane w krótkometrażowych etiudach, stanowiących integralny element nowej oprawy, tzw.: life action.

- Zmiana oprawy to nie tylko nowa, radosna tonacja kolorów oraz ostateczna przemiana logotypu, która pieczętuje długotrwały proces transformacji. Jej filarem jest wprowadzenie niestosowanych w Polsce do tej pory form komunikowania się z widzem, dzięki nowoczesnym animacjom w całkowicie odmienionej oprawie antenowej. Na przykład: w zwiastunach programowych (których nadrzędnym celem jest przekazanie emocji danego programu, a poprzez obraz i dźwięk wzbudzenie zainteresowania widza) nowe animacje w sposób prosty i przyjemny zasygnalizują termin i czas emisji. Czytelność komunikatu na tych dwóch płaszczyznach, jakimi są emocje i informacja, staną się dla telewizji priorytetowe - wyjaśnia Katarzyna Wyszomirska,  Rzecznik Prasowy Telewizja Polsat S.A.

Do symboli Telewizji Polsat – logotypu i nowej formy oprawy graficznej - dołączy również charakterystyczny, 5 sekundowy sygnał dźwiękowy, nagrany przez Filharmonię Narodową w Berlinie.

Również bloki reklamowe nabiorą nowego, 'niekomercyjnego' znaczenia. Emitowane dotychczas animowane plansze otwierające i zamykające blok zastąpią humorystyczne etiudy filmowe.

W ogólnopolskiej komunikacji zewnętrznej, której strategicznym celem jest nagłośnienie wiosennej ramówki oraz nowego oblicza stacji, wykorzystane zostaną nośniki outdoorowe, radio, prasa oraz internet.

W kampanii reklamowej zobaczymy m.in.: Hannę Smoktunowicz, Tomasza Lisa, Kubę Wojewódzkiego i Annę Powierza, główną bohaterkę nowego serialu „Kochaj mnie, kochaj!”.

Do grona pozycji antenowych dołączy nowa produkcja Telewizji Polsat pod oryginalnym tytułem „Showtime”. Osoby publiczne otrzymają szansę zaprezentowania się na estradzie. Jednak to nie jest jedyny cel tego unikalnego programu rozrywkowego. Dzięki niemu, Widzowie również będą mogli pomóc najbardziej potrzebującym.

Poza tym stacja wyemituje II serię amerykańskiego serialu "Gotowe na wszystko".

- Strategia marketingowa zakłada prostotę, jasność i czytelność komunikacji poprzez wzbudzanie pozytywnych emocji i skojarzeń wśród widzów stacji. Motywem przewodnim jest „Radość Życia”, którą program Polsatu wnosi w szarą codzienność. Poprzez odświeżony logotyp, przełomową na polskim rynku oprawę stacji oraz kontekstowo-kierunkową kampanię w mediach zewnętrznych chcemy uświadomić widzom, że życie to również te piękne chwile i w zasadzie - w zasięgu pilota.
W wiosennej kampanii (prócz promocji antenowej) zostanie wykorzystanych ponad 2000 nośników reklamy zewnętrznej, ponad 1200 spotów radiowych w stacjach o zasięgu ogólnopolskim i ok. 250 mln odsłon kampanii internetowej. W oprawie zostanie wykorzystanych 8-10 krótkich etiud filmowych,  każda w 4 wariantach. A do tego stacja wyemituje w czasie autopromocyjnym ok. 600 spotów tygodniowo - dodaje Katarzyna Wyszomirska.

W 2006 roku stacja zainwestuje ponad 20 milionów złotych w repozycjonowanie marki. „Chcemy, po prostu, uzależnić widzów od Słońca” – mówi Maciej Stec, Dyrektor Zarządzający PM Sp. z o.o., odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie nowej strategii marketingowej Polsatu.

Nową oprawę graficzną dla stacji przygotowała niemiecka firma Velvet. Jak poinformował Maciej Stec, do finału przetargu na nową grafikę zakwalifikowały się dwie spółki. Każda z nich przygotowała po trzy projekty.

- Kupiliśmy wszystkie, więc teraz mamy do dyspozycji sześć różnych opraw. Część z nich możemy wykorzystać w naszych kanałach tematycznych, ale decyzji w tej sprawie jeszcze nie ma - mówi Stec

Firmie Velvet powierzono również produkcję etiud filmowych.

Kampanię reklamową w mediach zewnętrznych przygotowała agencja Young & Rubicam a OS3 Multimedia w internecie. Za planowanie i zakup mediów odpowiadają domy mediowe Media Direction OMD oraz MPG Media Contacts (internet).

Dołącz do dyskusji: Polsat wyda ponad 20 mln zł na zmianę wizerunku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl