SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat wyprzedził TVN, atak sieci komórkowych

Telewizyjne wydatki reklamowe maj 2007: Najwięcej zarobił Polsat - reklamodawcą numer jeden Unilever, ofensywa sieci Plus, Orange i Era.

Telewizja Polsat zwiększyła w maju 2007 r. cennikowe wpływy netto z reklam do 235 619 847 zł, czyli o 16,3 proc. wobec analogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji należącej do Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej – wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów). 

Na drugie miejsce spadła telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 213 684 277 zł (3,5 proc. więcej niż w maju 2006 roku).

Na kolejnej pozycji znalazła się TVP1, która zarobiła 165 396 175 zł (wzrost o 22,9 proc.) a czwarta 'Dwójka' – 119 866 870 zł (wzrost o 5,5 proc.).
 
Na piątym miejscu uplasowała się telewizja Polsat Sport, która ma większe wpływy reklamowe niż takie stacje jak TV4 czy TVN24.


V 2007ZMIANA
Polsat235 619 847 zł16,3%
TVN213 684 277 zł3,5%
TVP1165 396 175 zł22,9%
TVP2119 866 870 zł5,5%
Polsat Sport28 348 400 złX*
TV419 481 342 zł29,8%
TVN 2418 189 353 zł81,1%
MTV Polska17 299 855 zł12,8%
AXN15 009 906 złX*
VIVA Polska14 065 050 zł81,1%
Tele 511 794 960 zł-2,8%
Cartoon Network11 186 880 zł36,1%
Jetix10 871 867 zł-5,8%
TVN Siedem9 996 383 zł-16,5%
TVP39 987 020 zł39,8%
Discovery8 833 845 zł-5,1%
4fun TV8 775 920 złX*
Polsat Zdrowie i Uroda7 605 811 złX*
TV Puls6 585 587 złX*
VH1 Polska6 402 725 złX*


V 2006
TVN206 554 880 zł
Polsat202 574 045 zł
TVP1134 625 330 zł
TVP2113 589 918 zł
MTV Polska15 343 427 zł
TV415 004 566 zł
Tele 512 136 083 zł
TVN Siedem11 966 521 zł
Jetix11 543 346 zł
TVN 2410 045 331 zł
Discovery9 306 865 zł
Cartoon Network8 222 080 zł
VIVA Polska7 766 071 zł
TVP37 145 441 zł
ZigZap6 128 577 zł
TVN Turbo4 977 791 zł
Hallmark4 409 549 zł
National Geographic Channel4 035 745 zł
Zone Club3 590 401 zł
Animal Planet2 730 510 zł

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20             
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe).

          
Unilever-Bestfoods, Polkomtel, PTK Centertel, PTC i Nestle Polska - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w maju 2007 r. Na dziewiętnastym miejscu znalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play (debiut na rynku 16.03.2007).

Wydatki reklamowe TOP20 reklamodawców*


V 2007
UNILEVER - BESTFOODS62 450 319 zł
POLKOMTEL S.A. (Plus i Sami Swoi)33 319 607 zł
PTK CENTERTEL (Orange)27 463 046 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA26 910 465 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O.26 697 935 zł
DANONE23 767 896 zł
PROCTER & GAMBLE19 679 567 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A.18 295 108 zł
L`OREAL POLSKA17 795 254 zł
HENKEL16 195 362 zł
MASTER FOODS POLSKA15 517 115 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA S.A.14 766 825 zł
US PHARMACIA14 593 016 zł
ZBYSZKO14 119 585 zł
NIVEA POLSKA S.A.12 542 821 zł
GILLETTE POLAND S.A.11 908 294 zł
COCA - COLA COMPANY11 493 315 zł
AGORA S.A.9 990 142 zł
P4 SP. Z O.O.9 842 921 zł
RECKITT BENCKISER9 767 520 zł

V 2006
UNILEVER - BESTFOODS49 583 906 zł
PROCTER & GAMBLE27 470 611 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O.27 433 016 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A.22 722 762 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA21 541 516 zł
DANONE15 961 201 zł
HENKEL15 515 130 zł
L`OREAL POLSKA14 231 246 zł
AXEL SPRINGER POLSKA14 218 636 zł
POLKOMTEL S.A.13 224 340 zł
NIVEA POLSKA S.A.12 083 478 zł
PTK CENTERTEL11 451 595 zł
AGROS NOVA11 335 741 zł
COCA - COLA COMPANY10 603 171 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.9 669 149 zł
MASPEX WADOWICE9 235 840 zł
KRAFT FOODS9 194 445 zł
RECKITT BENCKISER8 423 301 zł
US PHARMACIA7 978 466 zł
MASTER FOODS POLSKA7 424 013 zł

* część wzrostów może być konsekwencją pojawienia się w monitoringu reklamowym TNS OBOP nowych stacji tematycznych

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, atak sieci komórkowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl