SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polsat zaprzecza, że można wykupić obecność gości w programach Polsat News

W drugiej połowie ub.r. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego podpisało dwie umowy, w ramach których jego wybrane projekty były projekty były omawiane na antenie Polsat News i w serwisie internetowym stacji. Resort zapłacił za to 271,5 tys. zł.

Jarosław Gowin Article

Do dwóch umów zawartych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego z Polsat Media, biurem reklamy Telewizji Polsat, dotarł serwis OKO.press. W ramach pierwszej umowy, z połowy września ub.r., Polsat News zobowiązał się do pokazania czterech krótkich relacji (po 2-3 minuty) z Narodowego Kongresu Nauki zorganizowanego w dniach 19-20 września w Krakowie. W umowie wskazano konkretnych przedstawicieli resortu (m.in. ministra Jarosława Gowina), którzy mieli zostać pokazani w tych materiałach.

Ponadto ustalono, że 18 września w programie „Nowy Dzień z Polsat News” (emitowanym także w głównym Polsacie) zostanie przeprowadzona 5-minutowa rozmowa z ekspertem resortu. W tej roli wystąpił Łukasz Szumowski, wówczas wiceminister nauki.

Wartość umowy to prawie 37 tys. zł.

Z kolei 13 grudnia zawarto umowę, zgodnie z którą w drugiej połowie grudnia w „Nowy Dzień z Polsat News” wyemitowane zostały trzy 6-minutow rozmowy z ekspertami resortu nauki i szkolnictwa wyższego. Wywiady miały dotyczyć uzgodnionej wcześniej tematyki.

Ponadto nadawca zobowiązał się, że opublikuje na Polsatnews.pl cztery artykuły sponsorowane, których treść wcześniej zatwierdzi resort, oraz wyemituje jego 30-sekundowe spoty w Polsat News i Ipli. Za wszystkie te usługi ministerstwo zapłaciło ponad 234 tys. zł.

Według OKO.press warunki umowy spełniając trzy wywiady wyemitowane w drugiej połowie grudnia ub.r. w Polsat News: 20 grudnia z wiceministrem nauki dr Piotrem Dardzińskim, 23 grudnia z prof. dr hab. Maciejem Żyliczem, szefem Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej oraz 27 grudnia z Piotrem Müllerem, wówczas dyrektorem biura ministra nauki.

Polsat zaprzecza, że można wykupić obecność gości

Co na to Telewizja Polsat? - Z zasady nie ujawniamy treści umów z naszymi partnerami, jednak mogę zapewnić, że według moich informacji przedmiotem umowy nie były wspomniane przez Pana rozmowy - odpowiedział Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy nadawcy.

Według danych Nielsen Audience Measurement w sierpniu br. Polsat News zanotował 78 330 widzów średniej oglądalności minutowej i 1,41 proc. udziału w rynku oglądalności.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat zaprzecza, że można wykupić obecność gości w programach Polsat News

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jawność
Oj ostrożnie z takimi zaprzeczeniami, bo ministerstwo może być zmuszone przez sąd do ujawnienia umów. Wystarczy, że ktoś zapyta o informację publiczną.
54 6
odpowiedź
User
Mamoniowa
To już nawet za takie marne tysiące się PiS-władzy sprzedają? Milionów z innych biznesów nie wystarcza? Nie do uwierzenia.
28 8
odpowiedź
User
Dziennikarstwo na dnie!
Jeśli to prawda że ministerstwo zamawia materiały w info stacji, to znaczy upadek mediów. Upadek polskiego dziennikarstwa. Wiarygodność level 000...
40 6
odpowiedź
User
Autorytet Moralny
ACTA 2 !
ACTA 2 !
8 12
odpowiedź
User
PrawdziwyPolak
No cóż, polsat news utracił wiarygodność gdy propisowska gawryluk zaczęta tam swoje rządy. Efekt widać powyżej.
35 11
odpowiedź