Polscy HR-owcy i PR-owcy przewidują obniżki oraz zwolnienia

53 proc. polskich HR-owców przewiduje zwolnienia, a 46 proc. -zahamowanie wzrostu wynagrodzeń w związku z kryzysem - wynika zankiety przeprowadzonej przez "Harvard Business Review Polska".Natomiast wśród menedżerów PR 30 proc. deklaruje, że ich firmybiorą pod uwagę redukcję zatrudnienia, a 36 proc. - że będąwstrzymywać podwyżki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Aż 80 proc. polskich HR-owców i 60 proc. PR-owców uważa, żekryzys gospodarczy będzie w przyszłym roku groźny dla ich firm.Natomiast tylko 16 proc. specjalistów od zasobów ludzkich i 24proc. osób zajmujących się komunikacją ocenia przygotowanie swoichfirm na recesję jako dobre. Mniej więcej tyle samo przedstawicielitych branż jest zdania, że zatrudniające ich przedsiębiorstwa niesą w ogóle zabezpieczone przed dekoniunkturą.

W związku z tym aż 53 proc. polskich HR-owców przyznaje, że ichfirmy biorą pod uwagę redukcję zatrudnienia, a 46 proc. przewidujewstrzymanie podwyżek. Wśród specjalistów od PR zwolnienia obawiasię 30 proc. ankietowanych, a zahamowania wzrostu wynagrodzeń - 36proc. badanych. Gotowość do komunikowania wewnątrz firmyewentualnych redukcji kadry deklaruje 79 proc. HR-owców i 62 proc.PR-owców.

Badanie wśród specjalistów od PR i HR zostało przeprowadzoneprzez "Harvard Business Review Polska" 26 listopada podczas ForumHR i dzień później w czasie Forum PR. Łącznie w ankiecie, którejpartnerem merytorycznym była agencja Multi Communications, atechnologicznym - firma Neovote, wzięło udział 125 menedżerów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu