Polscy internauci dłużej na Netfliksie, HBO Max bez jednej trzeciej użytkowników (TOP10)

W grudniu większość czołowych platform streamingowych w Polsce zanotowała spadki liczby użytkowników, na HBO Max ubyło ich 1,6 mln, przez co platformę wyprzedził Player. Zdecydowanym liderem niezmiennie jest Netflix, na którym polscy internauci spędzili średnio ponad 7 godzin.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. Netflix, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnął 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

Zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i przeciętnego czasu korzystania Netflix wyprzeda konkurentów o trzy-cztery długości. Obecny u nas od połowy ub.r. Disney+ zanotował w grudniu 4,31 mln odwiedzających, 2 godziny, 52 minuty i 26 sekund spędzonych średnio przez każdego i 14,53 proc. zasięgu.

Za nim są dwie platformy należące do koncernu Warner Bros. Discovery: polski Player miał 3,86 mln użytkowników, 2 godziny, 25 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 13 proc. zasięgu, a globalny HBO Max - 3,13 mln użytkowników, 3 godziny, 30 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania oraz 10,56 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-wspoldzielenie-konta-profil-dodatkowa-oplata-kod-weryfikacyjny-jak-to-ma-dzialac,7169725932517505a ##

Dalej w zestawieniu jest jeszcze jedna globalna platforma: Prime Video - należące do Amazona i oferowane z usługą Prime obecną u nas od ponad roku - przyciągnęło 2,88 mln internautów (9,7 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 36 minut i 12 sekund.

Player przyciąga na dłużej niż TVP VOD i Polsat Box Go

Więcej czasu internauci spędzili na platformach nadawców telewizyjnych. Canal+ online zanotował 2,81 mln użytkowników, 2 godziny, 6 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania oraz 9,48 proc. zasięgu, TVP VOD - 3,29 mln internautów, 2 godziny, 30 minut i 4 sekundy średniego czasu oraz 9,11 proc. zasięgu, a Polsat Box Go - 2,18 mln użytkowników, godzinę, 48 minut i 28 sekund przeciętnego czasu oraz 7,36 proc. zasięgu.

CDA Premium odwiedziło 2,33 mln internautów (7,85 proc. zasięgu), spędzając średnio po 50 minut i 11 sekund. Na koniec września ub.r. platforma miała sprzedanych 445,2 tys. subskrypcji, wobec 379 tys. rok wcześniej. Jako jedyna, z racji obecności swojego właściciela na warszawskiej giełdzie, regularnie podaje dane o sprzedaży subskrypcji na naszym rynku.

Natomiast WP.pl, którą w kategorii VoD i OTT reprezentuje przede wszystkim platform WP Pilot ze streamingiem stacji telewizyjnych, zanotowała 2,12 mln użytkowników, 7,16 proc. zasięgu oraz godzinę, 4 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-max-koniec-hbo-max-discovery-oferta-cena,7169733731108481a ##

Viaplay z 1,6 mln polskich użytkowników

Poza pierwszą dziesiątką kolejny raz znalazła się oferująca głównie transmisje sportowe platforma Viaplay, którą odwiedziło 1,62 mln internautów (5,45 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 39 minut i 27 sekund. Miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost o 119,9 tys. użytkowników oraz 19 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (odpowiednio o 8 i 100,9 proc.).

grafika

W porównaniu z listopadem Netflix stracił 109 tys. użytkowników (to 0,8 proc. w dół), natomiast przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o godzinę, 2 minuty i 51 sekund (17,1 proc.).

W obu statystykach zmalały wyniki Disney+ i Playera. Pierwszy zanotował spadek o 145,3 tys. internautów (3,3 proc.) i 13 minut średniego czasu korzystania (7 proc.), a drugi - o 259,7 tys. użytkowników (6,3 proc.) oraz 13 minut i 49 sekund przeciętnego czasu (8,7 proc.).

Playerowi mimo to pod względem liczby odwiedzających udało się wyprzedzić HBO Max, na którym liczba internautów skurczyła się o 1,6 mln (33,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył o godzinę, 42 minuty i 4 sekundy (94,2 proc.).

Spadki w obu wskaźnikach zanotował jeszcze Polsat Box Go - o 220,8 tys. internautów (9,2 proc.) oraz 6 minut i 31 sekund średniego czasu (5,9 proc.). Natomiast na WP Pilot przy spadku liczby odwiedzających o 241,5 tys. (10,2 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 17 sekund (2 proc.), a TVP VOD zyskał 157,1 tys. użytkowników (5 proc.), a przeciętny czasu korzystania zmniejszył się o 19 minut i 37 sekund (11,6 proc.)

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/whatsapp-tiktok-netflix-top20-polski-internet-mediapanel-grudzien,7169720773478529a ##

Inaczej zmieniły się wyniki Prime Video i Canal+ online. Pierwsza platforma zyskała 201,9 tys. użytkowników (7,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 32 minuty i 8 sekund (47 proc.). Na drugiej przy wzroście liczby odwiedzających o 192,1 tys. (7,3 proc.) średni czas korzystania skrócił się o 19 minut i 4 sekundy (13,1 proc.).

Jako jedyne w obu statystykach urosło CDA Premium - liczba użytkowników zwiększyła się o 101,6 tys. (4,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego - o 6 minut i 50 sekund (15,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji