SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polscy millenialsi to optymiści, którzy nie wyobrażają sobie życia bez aplikacji mobilnych

Millenialsi to pokolenie, którego 70 proc. przedstawicieli nie potrafi się obejść bez korzystania z aplikacji mobilnych, a ponad 80 proc. dzięki takim programom zarabiało pieniądze. Większość Millenialsów uważa aplikacje i internetowe platformy usługowe za warte zaufania - wynika z raportu Kantar MillwardBrown.

fot. Shutterstock.comArticle

Pokolenie Y, czyli osoby urodzone po 1980 a przed 1995 r., to obecnie ponad 1/4  społeczeństwa - szacuje  się, że w Polsce żyje ok. 11 mln millenialsów.

Raport Kantar MillwardBrown wskazuje, że pokolenie millenialsów to ludzie, którzy niemal od zawsze funkcjonują w sieci. To sprawia, że ich świat – w przeciwieństwie do świata rodziców – nie dzieli się na przestrzeń „realu” i „virtualu”. Ten sztuczny podział jest im obcy i uznawany przez nich za bezzasadny. W związku z tym millenialsi są w tej chwili najbardziej aktywnymi klientami rynku e-commerce, który rozwija się w błyskawicznym tempie.

Oceniając swoją sytuację finansową i rokowania na przyszłość respondenci badania są nastawieni pozytywnie. Ponad 60 proc. widzi przyszłość raczej optymistycznie, a 21 proc. nie ma co do swojego optymizmu żadnych wątpliwości.

Optymizm millenialsów idzie w parze z ich dużym zaangażowaniem w sprawy środowiska społecznego, w którym żyją. 77 proc. badanych interesuje się wydarzeniami politycznymi w Polsce, przy czym zajmuje to aż 90 proc. badanych mężczyzn. Dwie trzecie Millenialsów (62 proc.) włącza się w akcje na rzecz najbliższego otoczenia i w tym wypadku również większą aktywnością wykazują się mężczyźni niż kobiety (64 proc. vs. 58 proc.).

Polscy millenialsi są pokoleniem wyjątkowo mocno przywiązanych do aplikacji mobilnych. 69 proc. z nich deklaruje, że nie potrafi funkcjonować bez programu w telefonie lub tablecie, a życie bez dostępu do aplikacji byłoby według nich o wiele trudniejsze.

Z deklaracją o przywiązaniu millenialsów do mobilnych aplikacji koresponduje zaufanie respondentów do tego typu oprogramowania. Tylko 1 proc. badanych deklaruje, że nie ufa aplikacjom i platformom internetowym oferującym usługi. Z kolei przeważająca większość przyznaje, że w ich opinii aplikacjom można wierzyć w większym lub mniejszym stopniu.

Pośród  aplikacji, z których  korzystają millenialsi znaczną część stanowią te,  które  ułatwiają poruszanie się po mieście – 91 proc. z nich zna aplikację  jakdojade.pl (8 na 10 młodych Polaków regularnie z niej korzysta), a 86 proc. – Ubera.

Badanie „Millenialsi – pokolenie Ubera” zrealizowano na zlecenie firmy Uber przez firmę badawczą Kantar MillwardBrown w dniach między 15 a 17 listopada b.r. przy użyciu techniki CAWI w ramach panelu IBIS, na grupie 501 respondentów, mieszkańców dużych miast, w wieku od 18. do 35. roku życia.

Dołącz do dyskusji: Polscy millenialsi to optymiści, którzy nie wyobrażają sobie życia bez aplikacji mobilnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl