Polscy studenci wygrali Google Online Marketing Challenge

W tegorocznej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge nagrodę AdWords Business Global Winner wywalczył studencki zespół startujący pod egidą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

km
km
Udostępnij artykuł:
Polscy studenci wygrali Google Online Marketing Challenge

Studenci, którzy w ramach konkursu Google Online Marketing Challenge przeprowadzili najlepszą kampanię marketingu online to Mateusz Rydlewski (Politechnika Warszawska, kapitan), Przemek Dmochowski (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Agnieszka Żdanuk (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Marek Janisiewicz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie) i Paweł Zawadzki (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie). Startowali oni pod egidą SGH i opieką naukową dr Tymoteusza Doligalskiego z Zakładu Wartości Klienta SGH.

Pracując nad kampanią internetową dla klubu piłkarskiego Legia Warszawa, która przyniosła zwrot z inwestycji w wysokości 3083 proc., Polacy pokonali 2520 zespołów z całego świata.

W ramach przygotowań do tworzenia kampanii w internecie, studenci sporządzili najpierw raport, który pokazał brak działań promocyjnych klubu piłkarskiego z wykorzystaniem narzędzi Google AdWords do sprzedaży biletów, klubowej odzieży i gadżetów. Zaplanowana przez nich kampania miała na celu doprowadzenie do zwiększenia regularności zakupów biletów na mecze oraz odzieży i akcesoriów dla fanów. Akcja trwała od 11 do 30 kwietnia 2014 r., a jej koszt wyniósł 250 dolarów (790 zł). Oprócz narzędzi AdWords, laureaci pierwszej nagrody zdecydowali się również na kupony zniżkowe oraz sprzedaż biletów w pakietach. Dzięki kampanii udało się wygenerować przychody w wysokości ponad 30 000 zł.

W nagrodę studenci i ich opiekun wybiorą się na tygodniową wycieczkę do Kalifornii, w czasie której odwiedzą siedzibę Google w Dolinie Krzemowej i poznają zespół Google Online Marketing Challenge pracujący w Googlepleksie.

To kolejna wygrana zespołu z SGH. Polscy studenci byli pierwszą w historii konkursu europejską drużyną, która w 2012 r. zdobyła miano AdWords Business Global Winner, a we wcześniejszych edycjach (2011, 2010, 2009) zostawali europejskimi zwycięzcami.

W międzynarodowym jury The Global Academic Panel tegorocznego Google Online Marketing Challenge zasiadł Wojciech Czart, wykładowca Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W czasie zeszłorocznej edycji był on opiekunem naukowym zespołu studentów poznańskiej uczelni, który znalazł się w gronie finalistów (Top 5 Europy) kategorii AdWords Award i uzyskał tytuł Regional AdWords Finalist.

Google Online Marketing Challenge to globalny konkurs dla zespołów liczących od 3 do 6 studentów, pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy z uczelni, którą reprezentują. Zespoły mają za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową, która nie korzystała w ciągu ostatnich 6 miesięcy z reklamy AdWords, a następnie opracowanie strategii marketingowej uwzględniającej przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej