SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska Akademia Nauk po krytyce branży ponownie wybierze agencję public relaltions

Po krytyce ze strony Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Stowarzyszenia Agencji Public Relations, Polska Akademia Nauk rozpisała nowe postępowanie na wybór usługodawcy z zakresu public relations. Zainteresowane podmioty mają czas do 11 września na złożenie ofert. 

Pierwsze postępowanie na usługi PR Polska Akademia Nauk ogłosiła 23 sierpnia. Wyboru akademia dokonać miała na podstawie ceny brutto (waga 40 proc.) oraz jakości zgłoszeń (60 proc.).

Wykonawca usługi musiał mieć 10-letnie doświadczenie w świadczeniu usług PR popartych przykładami realizacji, a w zespole zatrudniać co najmniej jedną osobę z minimum 5-letnim doświadczeniem w usługach PR.

- Poprosiliśmy o przedstawienie praktycznego doświadczenia, bez konieczności przygotowywania zadań wymagających dodatkowego zaangażowania czasowego po stronie potencjalnego wykonawcy - tłumaczyła Wirtualnym Mediom Anna Bracik, dyrektorka biura ds. komunikacji i informacji naukowej PAN.

Przedmiotem krytyki branży okazał się krótki czas, jaki dano podmiotom na złożenie oferty - początkowo do piątku 25 sierpnia, później termin wydłużono do poniedziałku 28 sierpnia.

PAN skrytykowały we wspólnym oświadczeniu zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Stowarzyszenia Agencji Public Relations. - Zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia Agencji Public Relations wyrażają swój sprzeciw wobec praktyk dotyczących tak krótkiego czasu na składanie ofert. (…) W tej konkretnej sytuacji zaproponowany termin nie daje ani czasu na przygotowanie wysokiej jakości zgłoszeń, ani nawet nie zapewnia odpowiednio szerokiego upowszechnienia się informacji o postępowania, co powinno być ważnym celem każdego podmiotu, który odpowiada na zamówienie publiczne - czytamy w oświadczeniu organizacji.

Organizacje zarekomendowały publicznie instytucji anulowanie postępowania i rozpisanie go na nowo.

PAN rozpisuje nowe postępowanie

Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl Anna Bracik z PAN, w wyznaczonym terminie wpłynęło siedem ofert od podmiotów zainteresowanych pracą dla akademii.

- W całym zapytaniu PAN prosiła wyłącznie o wykazanie doświadczenia potencjalnych Wykonawców oraz osób, które mogłyby zostać skierowane do współpracy (wykonania zamówienia) przy realizacji krótkoterminowego projektu polegającego głównie na bieżącym wsparciu z zakresu komunikacji - czytamy w oświadczeniu PAN podpisanym przez Annę Bracik.

Dalej instytucja podaje: - Przedmiotowe zaproszenie do składania ofert nie podlegało przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych, dlatego nie miało miejsce stosowanie obowiązujących w niej przepisów (…) W związku z czym wyznaczony termin na składanie ofert w ocenie Zamawiającego był wystarczający w odniesieniu do nakładu czasu potrzebnego na przygotowanie oferty przez Wykonawców. Potwierdza to stan faktyczny, ponieważ w wyznaczonym terminie Zamawiający otrzymał oferty na usługi PR. Długość terminu składania ofert może być ponadto oceniana subiektywnie.

PAN zdecydował się jednak na ponownie ogłoszenie postępowania na usługi PR, "przychylając się do rekomendacji" organizacji branżowych.

- Pierwsze postępowanie zakończyliśmy szacowaniem przedmiotu zamówienia bez wyłonienia Wykonawcy. Warunki nowego postępowania pozostają tożsame, z terminem składania ofert do 11 września 2023 r. godz. 9:00 - informuje Polska Akademia Nauk.

Dołącz do dyskusji: Polska Akademia Nauk po krytyce branży ponownie wybierze agencję public relaltions

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Jakie znaczenie ma dla kogokolwiek kto nie studiował lub skończył studia PR PAN? Promotorką mojej magisterki była profesor z PAN, ale od tego czasu nie miałem z nimi żadnego kontaktu. To nie jest instytucja, z którą człowiek się na co dzień styka.
odpowiedź
User
Takim_Po
PAN sprzedaje swoje nieruchomości i likwiduje jednostki, bo nie ma pieniędzy, ale ma pieniądze na agencje PR. To ma sens.
odpowiedź
User
gosc
nie zrozumiem chyba już nigdy, jakaz to potrzeba jest działań pr dla instytucji panstwowych a w tym szczegolnie naukowych... ktoś z kontroli powinien zbadać zasadnosc takich wydatków publicznych...
odpowiedź