Polska e-reklama 25 proc. w górę - 942 mln zł w I połowie br.

W I połowie br. na reklamę internetową wydano w Polsce 942 mln zł, czyli o 25,4 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z badania IAB AdEx. Na udziale w rynku zyskał SEM, a stracił display.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do czerwca br. internet odpowiadał za 62,5 proc. wzrostu całego rynku reklamowego w Polsce. - To półrocze było bardzo dobre dla reklamy online, co można traktować jako wyraźne odbicie po odczuwalnej jeszcze na początku ub.r. pierwszej fali globalnego kryzysu - komentuje Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska. - Spodziewamy się jednak, że począwszy od III kwartału br. wyniki będą zdecydowanie słabsze. Piętno na nich odciśnie bowiem kolejna fala kryzysu ekonomicznego, która powoduje, że część firm ogranicza budżety reklamowe. Mimo to trend polegający na rosnącym udziale internetu w całym torcie reklamowym powinien być kontynuowany - dodaje.

 

grafika

W skali roku wzrosły wydatki na wszystkie formy e-reklamowe - najbardziej w przypadku SEM (o 44 proc.) i e-mail marketingu (o 35 proc.), a nieco mniej w przypadku ogłoszeń (o 26 proc.) i reklam display (o 14 proc.). Przy czym udział wartościowy reklam display stopniowo maleje, za to działań SEM - rośnie. 

grafika

Wśród mniej popularnych formatów o 66 proc. więcej niż rok wcześniej wydano na reklamę wideo.

grafika

Prawie 40 proc. wydatków na reklamę internetową w Polsce wciąż generują firmy z sektorów finansowego, motoryzacyjnego i telekomunikacyjnego. 

grafika

Swoje budżety w tym zakresie najbardziej zwiększyły w skali roku firmy produkujące artykuły użytku domowego (tzw. chemia gospodarcza), farmaceutyki oraz odzież.

grafika

Raport IAB AdEx został przygotowany na zlecenie IAB Polska przez PwC w oparciu o dane otrzymane od 14 lipca do 10 listopada od najważniejszych podmiotów branży internetowej, takich jak Advice, Afilo, Agora, Allegro, Arbomedia, Ringier Axel Springer, Bankier, Cormedia, Eniro, Freshmail, GG Network, IDG.pl, IDMnet, Interia, Medousa, Money, Nasza Klasa, Netsprint, Novem, O2, Onet, PKT.pl, Pracuj.pl, Redefine (Polsatmedia), Sare, Spolecznosci.pl (Fotka.pl), Tradedoubler, TVP i Wirtualna Polska.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana