Polska firma Discovery zarobiła więcej. Niższa wycena nadawcy Metra

Spółka Discovery Polska w 2024 roku zwiększyła przychody o ponad jedną czwartą, zarabiając na czysto 33 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Polska firma Discovery zarobiła więcej. Niższa wycena nadawcy Metra
Dorota Żurkowska, członkini zarządu Discovery Polska (fot. TVN WBD)

Discovery Polska w 2024 roku wypracowała 293,54 mln zł wpływów sprzedażowych, o 25,9 proc. więcej niż przed rokiem (233,13 mln). Na zeszłoroczne przychody złożyło się z 273,14 mln zł od kontrahentów z zagranicy i 20,4 mln od tych z Polski.

Spółka prawie wyłącznie zarabia na usługach dla innych spółek zależnych Warner Bros. Discovery. W ub.r. jej przychody w ramach koncernu sięgnęły 293,15 mln zł, wobec 232 48 mln rok wcześniej.

Wpływy od Discovery Communications Europe poszły w górę r/r ze 163,66 do 192,27 mln zł, od Warner Bros. Entertainment – z 22,12 do 40,89 mln, a od TVN – z 7,38 do 19,61 mln.

W Discovery Polska już ponad 660 pracowników

Na działalność operacyjną Discovery Polska przeznaczyło w ub.r. 251,43 mln zł, o 27,9 proc. więcej niż przed rokiem. Zdecydowaną większość stanowią koszty pracownicze: r/r nakłady na wynagrodzenia poszły w górę ze 136,65 do 176,8 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla zatrudnionych – z 22,88 do 34,66 mln.

Średnioroczne zatrudnienie w spółce poszło w górę z  511 do 664 pracowników. Łączne zarobki trzyosobowego zarządu firmy zwiększyły się z 2 54 do 2,59 mln zł.

Koszty usług obcych zwiększyły się z 25,81 do 29,55 mln zł, koszty rodzajowe określone jako pozostałe – z 4,96 do 5,36 mln, zaś te na dotyczące amortyzacji zmalały z 5,83 do 4,48 mln.

Wydatki wobec Discovery Communications LLC zmalały z 5,97 do 5,39 mln zł, a te wobec TVN poszły w górę z 3,71 do 4,12 mln.

Nadawca Metra jeszcze mniej warty

Zyskowność Discovery Polska osłabił negatywny bilans przychodów i kosztów finansowych. Te pierwsze poszły w dół z 4,52 do 1,93 mln zł, a te drugie zwiększyły się z 2,41 do 2,89 mln.

Wpływy finansowe pochodziły w całości z odsetek, mimo że firma ma 100 proc. udziałów w trzech spółkach: węgierskiej Discovery Hungary, rumuńskiej Discovery Romania i polskiej Green Content. Od żadnej ani w 2024, ani 2023 roku nie dostała dywidend.

Co więcej, udziały w Green Content, nadającym stację Metro, która pod koniec br. zniknie z naziemnej telewizji cyfrowej, spowodowały też koszty. Firma przeprowadziła bowiem test na utratę wartości tych walorów (metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych, w oparciu o prognozę wyników Green Content na lata 2025–2027). W efekcie obniżyła ich wycenę w swoich bilansie o 2,26 mln zł do 10,33 mln.

Jak niedawno opisywaliśmy szczegółowo, spółka Green Content w 2024 roku nieznacznie zwiększyła przychody, a przy spadku kosztów operacyjnych o 7,5 proc. zarobiła na czysto ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. 100 proc. udziałów spółki w kwietniu br. od  Discovery Polska przejął TVN, płacąc 10,33 mln zł.

Na poziomie sprzedażowym brutto zysk Discovery Polska wzrósł z 36,58 do 42,11mln zł, z 36,72 do 42, mln 21, a czysty zysk 30,3 do 33,1 mln.

Londyński podmiot DNI Europe Holdings jako jedyny udziałowiec spółki jej zeszłoroczny zysk netto w całości przeznaczył na kapitał zapasowy. Na koniec ub.r. kapitały własne Discovery Polska wynosiły już 192,78 mln zł (46,05 mln w kapitale zakładowym i 112,95 mln w zapasowym), podczas gdy rok wcześniej było to 159,67 mln.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu