SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski Volkswagen przechodzi na samodzielne kupowanie kampanii w programmaticu

Volkswagen Group Polska (VGP) zmienia sposób zakupu kampanii internetowych w modelu programatycznym. Marketer rezygnuje z usług domu mediowego PHD Rocket w tym zakresie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Stawia na budowę własnego zespołu, w czym wesprze go firma Stars. 

Volkswagen Group Polska, dzięki lokalnej inicjatywie podjętej z firmą doradztwa i audytu mediowego Stars, będzie pilotażowym rynkiem budowania kompetencji programmatic wewnątrz firmy Volkswagen.

Stars jest odpowiedzialny za wsparcie w procesie zatrudnienia i wyszkolenia członków zespołu oraz wdrożenie operacyjne całego projektu przy użyciu dostępnych narzędzi. Nie będzie natomiast dokonywać zakupu mediów. Właśnie rusza rekrutacja specjalistów programmatic do biura grupy Volkswagena w Poznaniu, którą będzie nadzorować zespół Stars.

- Programmatic daje ogromne szanse poprawy efektywności biznesowej, Brand Safety oraz redukcji ad-fraudu i kosztów szczególnie jeśli w pełni skoncentruje się na nim swoje kompetencje - i takie zadanie stawiamy powstającemu u nas zespołowi programmatic - mówi Michał Szaniecki, managing director SEAT & Cupra w VGP.

In-housing popularny na Zachodzie Europy i USA

- Trend budowania wewnętrznych kompetencji programmatic jest już bardzo widoczny w USA i na zachodzie Europy. Wynika on z jednej strony z potrzeb reklamodawców, którzy chcą mieć możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych klientów, budowania własnych baz danych, a także mieć pełną kontrolę nad optymalizacją kampanii i ich efektywnością - mówi Rafał Szysz, CEO Stars.

Jego zdaniem z drugiej strony za szukaniem rozwiązań in-house stoi brak przejrzystości w rozliczeniach zakupów programmatic prowadzonych przez domy mediowe i brak możliwości wdrożenia jasnych mechanizmów kontroli ich pracy. - Szacuje się że na świecie ze 100 dol. wydanych na zakup mediów w modelu programmatic, do właścicieli mediów dociera tylko 25-40 dol. - podkreśla CEO Stars.

Stars zapowiada, że projekt in-housingu dla VGP nie jest ostatni, a prace nad kolejnymi już trwają.

 

Volkswagen Group Polska to największy reklamodawca w segmencie motoryzacyjnym w Polsce. Koncern ma w swoim portfolio takie marki jak Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Volkswagen Samochody Użytkowe oraz Porsche.

 

Domem mediowym pracującym dla Volkswagen Group Polska jest PHD Rocket.

Dołącz do dyskusji: Polski Volkswagen przechodzi na samodzielne kupowanie kampanii w programmaticu

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Powodzenia VGP
Uuuu, jak już Starsi doradzają i budują zespół to na pewno sukces będzie murowany... NOT!
odpowiedź
User
reklama
Bo klient to by chciał wszystko za darmo.
odpowiedź
User
Eksport mediowy
Dobry ruch. Klient zaoszczedzi kick back
odpowiedź