Reformę Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przyjęto we wtorek podczas XLVI zjazdu członków organizacji.
Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Renata Krzewska, prezeska ZKDP, integracja działań ze spółką zależną Polskie Badania Czytelnictwa ma na celu głównie uporządkowanie obszaru badań prasy.
- W czasie obrad trwała burzliwa dyskusja dotycząca form i rodzaju zmian. Chcemy zrobić krok do przodu, czyli przede wszystkim prowadzić wszystkie badania prasy w jednej organizacji - to nasz główny cel - tłumaczy Renata Krzewska.
Przed reformą Polskie Badania Czytelnictwa zajmowały badaniami i analityką prasy, reklamy prasowej i czytelnictwa oraz promocją zebranych danych wśród klientów (domy mediowe, reklamodawcy). ZKDP praktycznie działalności marketingowej nie prowadziła, za to zajmowała się zbieraniem danych o nakładach i dystrybucji prasy.

Po zmianach do zadań PBC należeć będą działania operacyjnie poza badaniami czytelnictwa, także badania o nakładach i rozpowszechnianiu tytułów prasowych i treści cyfrowych. Organizacja będzie promować też wszystkie dane na temat rynku prasowego (w tym te o nakładach i rozpowszechnianiu) . ZKDP w dalszym ciągu prowadzić będzie działalność statutową: opiniowanie założeń i projektów ustaw oraz aktów wykonawczych.
- Będziemy kontynuowali wszystkie warunki, które wydawcy mieli w ZKDP. Na pewno będziemy rozwijali narzędzia analityczne PBC, w tym niedawno wprowadzone badanie reklamy prasowej - deklaruje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Waldemar Izdebski prezes PBC, a od sierpnia także dyrektor biura ZKDP.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-pazdziernik-2019-przeglad-sportowy,7170800247277185a ##

Ponadto od nowego roku ma powstać platforma internetowa, na której prezentowane będą narzędzia do planowania prasy (PBC Planner, Teleskop, Siła Marki).
Wydawcy zainteresowani kontrolą swoich nakładów, będą musieli podpisać umowę z PBC. Opłaty mają nie ulec zmianom.
Wspólny ośrodek ZKDP i PBC
Jak czytamy w komunikacie do członków ZKDP, rozesłanego przed wtorkowym zjazdem, powstanie ośrodka analityczno-badawczego podyktowane jest trudną sytuacją na rynku prasy, co "wskazuje na potrzebę bardziej intensywnego wykorzystywania kontroli nakładów i dystrybucji prasy, podobnie jak badań czytelnictwa, w interesie całej branży wydawców prasy a nie, jak to ma miejsce obecnie, głównie na wewnętrzne potrzeby".
- Wymaga to stworzenia ośrodka analityczno-badawczego i strategii spójnego wykorzystania wyników badań oraz danych o nakładach i dystrybucji dla promocji całej prasy - z uwzględnieniem jednocześnie cech segmentów prasy, tytułów i dostarczeniem Wydawcom nowoczesnych narzędzi analitycznych i mediaplanerskich - czytamy w dokumencie, do którego treści dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-regionalnych-i-lokalnych-pazdziernik-2019,7170799531345537a ##
Ośrodek ma połączyć kompetencje ZKDP i PBC w zakresie badawczym, analitycznym i informacyjno-promocyjnym, zbierać dane o nakładach, niezbędne dane o dystrybucji prasy oraz informacje o czytelnictwie, postrzeganiu i skuteczności reklamy prasowej.
CZYTAJ TEŻ >>> Wyniki sprzedaży dzienników i magazynów
ZKDP liczy obecnie 137 członków i bada 256 tytułów. Przez ostatnie pięć lat organizację opuściło 143 wydawców.











