SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telekomy, sieci handlowe, ubezpieczyciele i inni pomagają Ukrainie. "Marki nie mogą w takiej sytuacji milczeć"

Militarny atak Rosji na Ukrainę wywołał ogromną falę pomocy w Polsce płynącą nie tylko od zwykłych ludzi. Swoje działania pomocowe wprowadzają i realizują kolejne firmy i marki, m.in. Biedronka, Lidl, Play, Orange, Plus, Play, InPost czy Warta. - Marka to emocje, dlatego nie powinna milczeć, gdy dzieją się ważne rzeczy. Głosu oczekują konsumenci - zaznacza Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska i CEE.

Atak zbrojny Rosji na Ukrainę trwa, do Polski przybywa coraz więcej ludzi uciekających przed wojną. Potrzebują wsparcia finansowego, miejsca do zamieszkania, pracy, ubrań, jedzenia itd. Ukraińskie miasta niemal odcięte od świata też potrzebują wsparcia. Nie tylko zbrojnego, ale też wszystkiego, co konieczne jest do życia dla tych, którzy w Ukrainie pozostali.

Z dnia na dzień przybywa firm, które deklarują wsparcie dla kraju atakowanego przez Rosję i jego obywateli. Marki czynnie angażują się w działania pomocowe i głośno o tym informują.

"Marka nie powinna milczeć"

Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska i CEE uważa, że w kontekście agresji Rosji na Ukrainę marki nie powinny milczeć.

- Ataki na Ukrainę nie ustają. Czy cisza lub udawanie, że nic się nie dzieje jest dobrym rozwiązaniem dla marek? Zdecydowanie jest to zbyt częste zachowanie, które obserwujemy w naszym marketingowym świecie - twierdzi.

Ekspert wskazuje, że marka to emocje, dlatego nie powinna milczeć, gdy dzieją się ważne rzeczy. Jako przykład wskazuje okres wybuchu pandemii Covid-19, który udowodnił, że wstrzymywanie komunikacji tworzy przestrzeń, którą  szybko  wypełnia konkurencja lub niechciana narracja. - Głosu oczekują konsumenci. Marki są żywe, muszą być aktywne w każdych okolicznościach i nie tylko w tym co nazywamy potocznie „dobrym czasem”. Tego oczekują konsumenci, to nagradzają i nie powinno być to przedmiotem debaty. W trakcie wojny każdy powinien robić to co robi najlepiej. Konsumenci z kolei odwdzięczają się swoją lojalnością. Dlatego tutaj jest ogromna rola do spełnienia przez agencje - zaznacza Sławomir Stępniewski.

Zwraca przy tym uwagę, że wydawcy i agencje powinny bardzo dokładnie weryfikować źródła informacji/media, bo niezwykle ważne jest to, w jakim kontekście pojawiają się reklamy. - Oddajmy głos zweryfikowanym fundacjom, organizacjom pomocowym.
Wesprzyjmy je naszym doświadczeniem w kreowaniu komunikacji do konsumentów. Dbajmy o język i wiarygodność informacji - dodaje CEO dentsu Polska. Zaznacza również, że w sytuacjach kryzysowych liczy się wspólny mianownik wartości, a nie lęk o przychody. -  Wiedzą to w USA, wiedzą to w zachodniej Europie - mówi.

Darmowe połączenia, wsparcie finansowe, praca

Działania wspierające Ukrainę i jej obywateli prowadzą firmy z wielu branż gospodarki: telekomy, ubezpieczyciele, sieci handlowe, firmy logistyczne.

Operatorzy komórkowi Play i Plus zrezygnowali z opłat roamingowych za połączenia z Vodafone Ukraine. Wszystkie telekomy - obok Plusa i Playa także Orange i T-Mobile -obniżyły ceny połączeń i rozdają darmowe minuty dla osób mieszkających w Ukrainie

T-Mobile i Plus dodatkowo rozdają darmowe startery w punktach przygranicznych.

Dużego wsparcia udzielają też sieci handlowe. Biedronka i Fundacja Biedronki zdecydowały uruchamiają program pomocy dla Ukraińców przybywających do Polski .

Sieć Biedronka przeznacza 5 mln zł na dostawę uchodźcom z Ukrainy niezbędnej żywności, środków higieny i czystości. Będzie ]dystrybuować je wśród potrzebujących we współpracy z organizacjami pożytku publicznego, m.in. z Caritas i Polskim Czerwonym Krzyżem. Pomoc będzie trafiać na wschodnią granicę Polski, ale też do innych miejsc, gdzie będą przebywać uchodźcy z terenów objętych działaniami wojennymi.

- Głęboko wierzymy, że pokój, wolność i demokracja to niezbywalne prawa Ukrainy. Ale chcemy też pomóc – szybko i skutecznie. W tym celu uruchamiamy program pomocowy na niespotykaną skalę oraz upraszczamy nasze procedury, wierząc, że przyniosą one realny skutek i trafią do najbardziej potrzebujących wsparcia - mówi Jarosław Sobczyk, dyrektor personalny i członek zarządu sieci Biedronka.

Dodatkowe 5 mln zł przeznaczy na pomoc uchodźcom Fundacja Biedronki. W tym celu nawiąże współpracę z organizacjami pomocowymi, które mają pod opieką osoby z Ukrainy . Programem objęci będą uchodźcy w najtrudniejszej sytuacji - te osoby, które w Polsce nie mają bliskich i przyjaciół. Jednym z elementów pomocy będą specjalne bony na zakupy.

Sieć handlowa Kaufland przekaże za pośrednictwem organizacji pożytku publicznego, m.in. Caritas Polska, produkty o wartości miliona złotych.

Każdemu swojemu pracownikowi, który zdecyduje się tymczasowo wyjechać z kraju, firma gwarantuje możliwość powrotu do pracy. Deklaruje też pomoc dla członków rodziny w znalezieniu zakwaterowania, a osobom, które są zainteresowane pracą w sieci Kaufland, pomoc w załatwieniu wszystkich niezbędnych formalności.

Produkty żywnościowe oraz higieniczne o wartości 200 tys. zł przekaże też sieć Lewiatan, w ramach współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem. Od poniedziałku w sklepach PSH Lewiatan prowadzone są systematyczne zbiórki żywności i środków higienicznych we współpracy zarówno z lokalnymi i regionalnymi organizacjami, ale także ogólnopolskim partnerem PCK.

Ponad 1 mln zł wsparcia produktowego udzieli sieć sklepów Lidl Polska  - na rzecz rodzin, kobiet i dzieci doświadczających kryzysu uchodźczego koordynowanych przez Caritas Polska oraz Polską Akcję Humanitarną.

W związku z obecną sytuacją na Ukrainie dla pracowników narodowości ukraińskiej przebywających w Polsce uruchomiono ponadto dedykowany numer telefonu, pod którym otrzymają oni konsultacje udzielane przez specjalistów posługujących się językiem ukraińskim oraz rosyjskim.

Sieć gwarantuje też możliwość powrotu do pracy dla osób, które wyjechały do Ukrainy celem ewakuacji swoich rodzin; pomoc w znalezieniu miejsc zakwaterowania dla rodzin pracowników z Ukrainy w Polsce; wsparcie dla uchodźców z Ukrainy, którzy będą zainteresowani pracą w Lidlu.

Firma kurierska InPost oddała do dyspozycji swoją flotę transportową, by pomóc w transporcie potrzebnych materiałów dla przybywających uchodźców z Ukrainy z miejsc zbiórek na wschodzie Polski. Udostępniono nie tylko samochody, ale oddelegowano także do pomocy pracowników oddziałów i sortowni. 

Jysk Polska wesprze także rzeczowo punkty przyjmujące uchodźców, sprawdza też możliwości zatrudnienia uchodźców. Firma uruchomiła także numer kontaktowy, na który pracownicy z Ukrainy mogą dzwonić z informacją gdzie się znajdują i jakiej pomocy potrzebują.

Dodatkowo Jysk wspiera też rzeczowo punkty przyjmujące uchodźców - do tej pory niezbędne produkty przekazano już w Katowicach, Częstochowie, Przemyślu. Z kolei organizacjom pomocowym, które zaopatrują się w niezbędne produkty, niezależnie od wielkości zakupu, Jysk udziela dedykowanego rabatu za zakupy.

Firma ubezpieczeniowa Warta przygotowała pakiet wsparcia dla Ukrainy i uchodźców z tego kraju. Firma przeznaczyła 11 mln zł na działania związane z niesieniem aktywnej pomocy ukraińskim obywatelom. Firma ustanowiła fundusz w wysokości 10 mln zł, który zostanie przeznaczony na potrzeby osób dotkniętych wojną w Ukrainie, w tym przede wszystkim na rzecz sierot i rodzin przebywających obecnie w Ukrainie oraz uchodźców znajdujących się na terenie Polski. Dodatkowy fundusz w wysokości 1 mln zł zostanie przeznaczony na wsparcie pracowniczych inicjatyw, których celem jest pomoc dla uchodźców z Ukrainy. Firma deklaruje również zatrudnienie znaczącej grupy osób, będących uchodźcami z Ukrainy. Zapowiada również wstrzymanie ubezpieczania majątku firm na terenie Rosji i Białorusi.

Poza tym Warta ogłosiła sfinansowanie krótkoterminowego ubezpieczenia OC komunikacyjnego wszystkim uchodźcom przybywającym z Ukrainy do Polski. Ubezpieczenie będzie bezpłatne dla osób przyjeżdżających z objętej wojną Ukrainy i będzie obowiązywało 30 dni.

Tony żywności, miejsca pobytu

PKN Orlen rozpoczął akcję w ramach programu Vitay, wpierającą pomoc humanitarną dla Ukrainy. Za każde 1000 punktów programu przekazane przez użytkowników programu lojalnościowego, Fundacja Orlen przeznaczy 5 zł na pomoc Ukrainie, a za każde 5000 punktów – 25 zł. W ramach tej społecznej inicjatywy Grupy ORLEN, możliwe jest przekazywanie wielokrotności punktów.
Dodatkowo spółka zorganizowała transport i udostępniła swoje obiekty hotelowe w Płocku uchodźcom z Ukrainy. Schronienie znalazło w nim już kilkadziesiąt osób – głównie matki z dziećmi. Na stacjach paliw przy granicach organizowane są ogrzewane namioty z napojami i gorącymi przekąskami dla potrzebujących.

Orlen wspólnie z PKP Intercity odpowiedziała też na apel ukraińskich kolejarzy i przekazała żywność ze stacji Orlen dla Kijowa.

Firmy Animex i Agri Plus zabezpieczyły blisko 100 ton produktów mięsnych, które mogą być transportowane i przechowywane bez wykorzystania lodówek, w tym głównie konserwy i kiełbasy suche. Przetwory będą przekazane przy wsparciu Banków Żywności, z którymi Animex Foods utrzymuje współpracę.

Zakład Animex Foods w Krakowie przystąpił do produkcji kompletów pościelowych przeznaczonych m.in. dla ukraińskich dzieci, poszkodowanych w wyniku działań wojennych. Przedstawiciele Animex Foods i Agri Plus wspierają także pracowników spółek pochodzących z Ukrainy, a także ich rodziny, w zakresie organizacji pobytu w Polsce, m.in. poprzez współpracę z lokalnymi samorządami.

Dodatkową formą pomocy dla obywateli Ukrainy są zbiórki najpotrzebniejszych produktów organizowane przez pracowników Animex Foods i Agri Plus w poszczególnych lokalizacjach.

Działania pomocowe wzmacnia też Answear. Firma przekazuje wsparcie finansowe w wysokości ponad 200 tysięcy złotych oraz zapowiada sukcesywnie powiększać tę kwotę wraz ze wzrostem sprzedaży limitowanej kolekcji ubrań „No shame. No fear.”. Dochód ze sprzedaży kolekcji wesprze obywateli Ukrainy, poszkodowanych w wyniku działań wojennych.

CD Projekt, 11 bit studios i Techland wspierają finansowo pomoc Ukrainie

CD Projekt wpłaci 1 mln zł na pomoc humanitarną dla ofiar wojny w Ukrainie. 11 bit studio przekaże na ten cel tygodniowe przychody z gry „This War of Mine".

W weekend także firmy Allegro, Livechat i Techland poinformowały o przekazaniu po 1 mln zł na pomoc ofiarom wojny w Ukrainie.

W ostatnich dniach szereg zbiórek na pomoc ofiarom rosyjskiej agresji na Ukrainę uruchomiono na platformach Siepomaga, Zrzutka i Pomagam.pl, prowadzą je m.in. operatorzy tych platform oraz Polska Akcja Humanitarna.

Dołącz do dyskusji: Telekomy, sieci handlowe, ubezpieczyciele i inni pomagają Ukrainie. "Marki nie mogą w takiej sytuacji milczeć"

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Magda
Działania polskich marek są godne podziwu! Firma Ergo Hestia także postanowiła sfinansować krótkoterminowe ubezpiecznie OC dla wszystkich uchodźców, którzy przyjechali do nas z Ukrainy!
odpowiedź