SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie Radio podnosi ceny reklam

Z początkiem lutego wzrosną ceny reklam we wszystkich stacjach Polskiego Radia. Nadawca chce bowiem oferować reklamodawcom podobne rabaty, jak rozgłośnie komercyjne.

Dostosowanie polityki rabatowej do sytuacji panującej na rynku – tak Agencja Reklamy Polskiego Radia uzasadnia podwyższenie cen brutto spotów w Jedynce i Trójce. – Decydując się na dopasowanie cenników brutto do poziomu cenników naszej konkurencji, chcemy uzyskać nie tylko większą przejrzystość branży, ale przede wszystkim efektywniej wykorzystywać szanse rynkowe – opisuje Kamila Wałczyk, dyrektor Agencji Reklamy PR.

Koszty reklam w Jedynce i Trójce wzrosną też w ujęciu netto – średnio o 9,8 proc. w paśmie 6:00-20:00 od poniedziałku do piątku. Publiczny nadawca argumentuje, że Trójka w ostatnim roku zanotowała znaczący wzrost słuchalności, natomiast ceny reklam w Jedynce nie były zmieniane od 2007 roku, więc obecna podwyżka wynika częściowo z inflacji mediowej na rynku radiowym w ostatnich latach.

Wzrost cen reklam w Czwórce Agencja Reklamy PR uzasadnia „dostosowaniem do możliwości budowania zasięgu w grupach komercyjnych, m.in. w grupie: osób w wieku 16-49 lat”. Natomiast zmiana cennika w Dwójce będzie mieć charakter czysto techniczny.

Jednocześnie Agencja Reklamy PR zmodyfikuje swoją politykę handlową. Mnożniki długości spotów zostaną ujednolicone do wartości obowiązujących obecnie dla cen reklam w Trójce i Jedynce. – Mamy nadzieję, że ta transparentność zwróci uwagę klientów na nasze koszty dotarcia, które pozostają jednymi z najniższych w grupach, do których nasze stacje są kierowane – podkreśla Kamila Wałczyk.

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio podnosi ceny reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wałęsa medialny
a kiedy podniesie honoraria dla ciężko pracujących dziennikarzy spoza układów polityczno- koleżeńskich?
odpowiedź
User
naf
Drożej niż w eremefie, czyli jedynka nr1 ma być???
odpowiedź
User
lilka
Polskie Radio potrzebuje pieniędzy na finansowanie celów strategicznych, np. służbowych wycieczek zagranicznych dla członków Zarządu oraz dla dyrektora Polskiego Radia dla Zagranicy pana Marka Cajznera. Nauczający etyki i cnót moralnych w Polskim Radiu pan Marek Cajzner niedawno zwiedzał służbowo Kijów, gdzie zamieszkał w 5-gwiazdkowym hotelu Opera w centrum miasta. W Operze opłaty nie są wygórowane – wynoszą od 350 euro do ponad 900 euro za jedną dobę. Dyrektor Cajzner niewinnie tłumaczy, że w kwestii noclegów najważniejsze dla niego są jedynie łóżko oraz prysznic i że więcej nic mu nie potrzeba. Mam nadzieję, że hotel Opera zapewnił mu i łóżko, i prysznic, i że owo zapewnione łóżko było w miarę wygodne, a z prysznica nie było w nocy kapu-kap. Skromny pan Marek Cajzner wybrał sobie pięciogwiazdkowy hotel z tego prostego powodu, że prowadzi tryb życia ascety.
odpowiedź