SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie Radio przyznało nagrody „Lubię, bo polskie”. Orlen Polska Marką Roku 2019

W czwartek wieczorek Polskie Radio po raz trzeci już wręczyło swoje nagrody „Lubię, bo polskie” dla najlepszych rodzimych usług i produktów. Laureatami zostały firmy PKN Orlen, Polskie Koleje Państwowe, Biotrem, Fabryka Cukierków „Pszczółka” i Sat Revolution.

Article

Główne nagrody w tegorocznej edycji konkursu otrzymali: firma Biotrem (za naczynia jednorazowe z otrąb pszennych – kategoria „Najlepszy polski produkt ekologiczny 2019”), Polskie Koleje Państwowe (za Wspólny Bilet – kategoria „Najlepsza polska usługa 2019”), Fabryka Cukierków „Pszczółka” (za Moniuszkowskie Praliny – kategoria „Najlepszy polski produkt eksportowy 2019”) i Sat Revolution (za pierwszego polskiego satelitę komercyjnego „Światowid” – kategoria „Produkt innowacyjny 2019”). „Polską Marką Roku 2019” uznano spółkę PKN Orlen.

Gala wręczenia nagród odbyła się w Muzycznym Studiu im. A. Osieckiej w Warszawie. Uroczystość transmitowało Polskie Radio 24. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął minister edukacji narodowej, a patronem medialnym wydarzenia była Polska Agencja Prasowa.

Cel konkursu „Lubię, bo polskie” to promowanie rodzimych towarów i usług i wspieranie rodzimych przedsiębiorców.

Laureatów wyłoniła kapituła w składzie: prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski, prezydent Centrum im. Adama Smitha Andrzej Sadowski, prezes Instytutu Jagiellońskiego Marcin Roszkowski, adiunkt w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej dr Artur Bartoszewicz, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Cezary Kaźmierczak oraz Sławomir Horbaczewski - doradca gospodarczy.

Obradom Kapituły przewodniczył Wojciech Surmacz, prezes Polskiej Agencji Prasowej.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio przyznało nagrody „Lubię, bo polskie”. Orlen Polska Marką Roku 2019

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PiSarro
Wspólny bilet na pociągi - no Nobel! Cała ta impreza wymyślona tylko dlatego, że Teraz Polska jest w rękach wroga;).
5 0
odpowiedź
User
\˚ㄥ˚\
Swoi nagradzają swoich. Wiadomo że nikt , żadna firma nie z PiSu nie dostanie nagrody.
1 1
odpowiedź