SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 1/4 europejskich reklamodawców korzystała z reklamy behawioralnej

Ponad 1/4 reklamodawców z Europy korzystała w ubiegłym roku z reklamy behawioralnej (ang. 'behavioural targeting').

Technologia ta polega na automatycznym decydowaniu jakie reklamy wyświetlić użytkownikowi odwiedzającemu stronę internetową na podstawie jego poprzedniego zachowania w sieci, np. kategorii stron, które wcześniej odwiedzał.

Z badania firmy Forrester wynika, że w 2008 roku z technologii tej korzystało 26 procent europejskich reklamodawców, w porównaniu do 10 procent w roku 2007. Z kolei w bieżącym roku kampanie z jej wykorzystaniem planuje 58 procent marketerów.

Zdaniem analityków Forrestera, do wzrostu popularności reklamy behawioralnej na naszym kontynencie w dużej mierze przyczyniło się powstanie specjalizujących się w tym zakresie firm Wunderloop i Phorm, a także wejście na brytyjski rynek należącej do AOL firmy Tacoda.

źródło: NMA

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ponad 1/4 europejskich reklamodawców korzystała z reklamy behawioralnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl