SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 3/4 rządów jest na YouTube. Biały Dom i Barack Obama najpopularniejsi (infografika)

Niemal 77 proc. rządów na świecie prowadzi oficjalne konta na YouTube, a większość aktywnie z nich korzysta, publikując do tej pory łącznie prawie 200 000 filmów - wynika z badania Burson-Marsteller.

fot. wh Article

Oficjalny kanał na YouTube prowadzi 148 ze 193 państw członkowskich ONZ. Rządy wykorzystują ten serwis raczej jako kanał jednokierunkowy niż narzędzie do angażowania społeczności. Niektórzy przywódcy komunikują się na żywo przy użyciu tej platformy, np. odpowiadając na pytania, inni natomiast wyłączają możliwość komentowania, opcje "lubię" i "nie lubię" i korzystają z YouTube przede wszystkim w celu archiwizacji filmów i jako narzędzia do łatwego ich wyszukiwania.

Niektóre z najpopularniejszych materiałów na YouTube dostarczają więcej rozrywki niż wartości informacyjnych. Najczęściej oglądanym politycznym wideo na YouTube jest film z 2007 roku, w którym ówczesny senator Barack Obama wraz z amerykańską komiczką i prezenterką Ellen DeGeneres tańczy do piosenki Beyoncé. W 2008 r. królowa Jordanii Rania opublikowała listę dziesięciu najzabawniejszych kanałów YouTube, z wyjaśnieniem dlaczego uruchomiła swój własny. Wymieniając swoje pobudki, tłumaczyła: "Ponieważ Królowa Elżbieta może zrobić wszystko, ja mogę zrobić to lepiej" i dodała: "Byłam zmęczona tym, że wiele osób sądzi, że Jordan to tylko nazwisko koszykarza." Inne zabawne materiały z udziałem światowych przywódców to np. prezydent wraz z premierem Malty, którzy w 2014 roku wzięli udział w Ice Bucket Challenge, aby zebrać fundusze na walkę ze stwardnieniem zanikowym bocznym. Z kolei Biały Dom opublikował w 2013 roku dowcip z okazji prima aprilis, zatytułowany "Specjalna Wiadomość od Prezydenta", gdzie głównym bohaterem jest Robby Novak, bardziej znany jako "Dziecięcy Prezydent" ("Kid President"), który wystąpił na konferencji prasowej w roli prezydenta USA.

Popularność platformy do udostępniania filmów jako narzędzia cyfrowej dyplomacji jest definiowana nie tylko przez wysoki odsetek światowych liderów posiadających konta, ale również przez liczbę aż 1,2 miliarda wyświetleń na kanałach światowych przywódców.

Biały Dom może pochwalić się największą liczbą subskrybentów i interakcji, natomiast konto kampanijne Baracka Obamy ma największą liczbę wyświetleń filmów, największą średnią oglądalność, liczbę "polubień" i interakcji pod filmami.

Biały Dom ma blisko 700 000, a Barack Obama - 530 tys. subskrybentów. Trzecie miejsce zajmuje premier Indii Narendra Modi (300 tys. subskrybentów). Dwór brytyjski i Watykan mają odpowiednio po 150 tys. i 140 tys. subskrybentów. Na końcu peletonu, z ponad 40 tys. subskrybentów każdy, znajdują się kanały argentyńskiego i meksykańskiego gabinetu prezydenta, prezydenta Egiptu Abdel Fattah el-Sisi, biura premiera Indii i królowej Jordanii.

Biały Dom jest również liderem jeśli chodzi o poziom zaangażowania. Pod swoimi filmami osiągnął ponad 3,5 miliona komentarzy i "polubień". Tuż za nim jest Barack Obama z 2,2 mln interakcji oraz Narendra Modi, która ma na swoim koncie 600 tys. interakcji.

Z kolei gabinety prezydentów Kolumbii i Filipin, Departament Stanu Stanów Zjednoczonych, Biały Dom i gabinet prezydenta Meksyku są w piątce najbardziej aktywnych w publikowaniu na YouTube. Każdy z nich opublikował po ponad 6 tys. filmów.

Badanie “Światowi przywódcy na YouTube” (“World Leaders on YouTube”) zostało zrealizowane przez firmę Burson-Marsteller. Dotyczy ono sposobu w jaki światowi przywódcy, rządy i organizacje międzynarodowe komunikują się za pomocą mediów społecznościowych. Jest jednocześnie częścią dorocznego projektu "Twiplomacy", początkowo skupionego na Twitterze, a w br. poszerzanego o kolejne platformy społecznościowe (Facebook, Instagram, YouTube, Google+, Snapchat i Vine).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ponad 3/4 rządów jest na YouTube. Biały Dom i Barack Obama najpopularniejsi (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl