SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad 3 mln widzów finału Ligi Mistrzów, 37 mln z reklam

Sobotni finałowy mecz Ligi Mistrzów Bayernu Monachium z Chelsea Londyn oglądało w Polsacie ponad 3 mln widzów. Średnia oglądalność całych rozrywek wyniosła 2,2 mln osób i była wyższa niż rok wcześniej.

Z danych Nielsen Audience Measurment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż średnia oglądalność wszystkich meczów Ligi Mistrzów w okresie od 13 września 2011 roku do 19 maja br. wyniosła 2,19 mln widzów w grupie 4+ oraz 1,08 mln widzów w grupie 16-49. Udziały uplasowały się odpowiednio na poziomie 16,17 proc. i 17,83 proc.

Mecze w stosunku co do ubiegłego sezonu nieznacznie zyskały widzów. Rok temu oglądało je bowiem 2,07 mln osób i miały odpowiednio 14,47 proc. oraz 15,36 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym spotkaniem Ligi Mistrzów w minionym sezonie był mecz Real Madryt kontra Bayern Monachium, który wyemitowano 25 kwietnia br. Oglądało go 3,18 mln widzów przy udziałach 24,18 % w grupie 4+ oraz 16-49 w grupie 16-49. Finał, wygrany przez Chelsea Londyn, z wynikiem 3,04 mln widzów zajął dopiero trzecie miejsce, jednakże miał najwyższe udziały w obu grupach (odpowiednio 25,72 proc. i 16-49 proc.).

WIRTUALNEMEDIA.PLGrupa 4+ 16-49
Top 5 meczówDataStartKoniecAMRSHR %SHR %
REAL - BAYERN25-04-201220:29:3923:42:18317643524,18%26,23%
CHELSEA - BARCELONA18-04-201220:29:4523:06:09305374722,01%25,57%
BAYERN - CHELSEA19-05-201220:01:5124:12:01304032025,72%27,89%
AC MILAN - FC BARCELONA 28-03-201220:30:3623:01:53280255019,36%22,67%
FC BARCELONA - BAYER07-03-201220:30:1823:00:37235721316,87%20,51%


Polsat podczas emisji Ligi Mistrzów zajmował drugą pozycję w rynku telewizyjnym. Liderem była stacja TVN z 2,45 mln widzów i 18,97 proc. udziału. Zajmująca trzecie miejsce Dwójka miała 14,77 proc. udziału. 

Konkurencja  Wszyscy 4+Wszyscy 16-49
StacjaAMRSHR%AMRSHR %
TVN244623118,97%110229119,07%
POLSAT-LM219039016,17%107919117,83%
TVP2190473214,77%89423915,47%
TVP1166952012,95%61970910,72%


Mecze śledzili głównie mężczyźni, osoby w wieku 30-39 lat oraz powyżej 45 roku życia z wykształceniem podstawowym, średnim i wyższym. Cennikowe wpływy z reklam przy rozgrywkach, według Nielsen Audience Measurment, wyniosły 37,3 mln złotych. Rok temu były niższe i wyniosły 32 mln zł (dane bez rabatów).  

Profil widzaPolsatADH %AFF
PłećMężczyźni68,82%143
Kobiety31,18%60
Wiek 4-91,09%18
 10-155,26%78
16 - 193,91%71
20 - 244,83%62
25 - 298,47%95
30 - 349,27%112
35 - 398,68%117
40 - 446,33%98
45 - 497,14%106
50 - 5412,29%153
55 - 599,68%124
60+23,06%113
Wlk. miastaWieś42,40%108
< 50 tys.22,14%93
50-100 tys.8,80%105
100-200 tys.5,70%73
> 200 tys.20,97%100
ZawódTop management8,81%93
Pracownicy średniego szczebla16,39%107
Pracownicy fizyczni i rolnicy25,38%132
Emeryci27,90%110
Inni21,53%70
WykształceniePodstawowe46,47%110
Średnie33,08%105
Wyższe14,11%102
Inne6,35%50


Liga Mistrzów po trzech latach znika z anteny Polsatu
. Prawa do pokazywania rozgrywek na antenie otwartej przez trzy kolejne sezony (2012/2013, 2013/2014 oraz 2014/2015) kupiła spółka ITI Neovision (operator platformy N), która negocjuje ich odsprzedaż Telewizji Polskiej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Ponad 3 mln widzów finału Ligi Mistrzów, 37 mln z reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
Zły dzień. Pamiętajcie, że tego samego dnia, co grała Chelsea z Bayernem były Noce Muzeów i Juwenalia
odpowiedź
User
donim
dziwne że najwięcej widzów nie miał finał tylko iinny mecz
szkodaże ligi nie bedzie na polsacie
odpowiedź