Ponad 80 proc. polskich internautów niepokoi zanik bezpośrednich kontaktów

82 proc. przeciętnych polskich internautów i 91 proc. tych najaktywniejszych jest zaniepokojone perspektywą zaniku bezpośrednich kontaktów międzyludzkich wskutek rozwoju social media. Ponad połowa jest zmęczona nadmiarem technologii i szumem informacyjnym, a jedna trzecia boi się o swoją prywatność w sieci.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Euro RSCG Worldwide i Market Probe International wynika, że 53 proc. Polaków intensywnie korzystających z internetu (tzw. prosumentów) i 45 proc. użytkowników przeciętnie aktywnych w sieci deklaruje zmęczenie nadmiarem technologii. Ponad połowa narzeka też na ogrom napływających zewsząd informacji oraz wynikające m.in. z tego ciągłe „zabieganie”. Mimo to aż 75 proc. prosumentów i 41 proc. przeciętnych internautów uważa, że obecność w mediach społecznościowych czyni ich lepiej poinformowanymi. Z kolei prawie połowa użytkowników z pierwszej grupy i jedna trzecia z drugiej ocenia, że korzystanie z sieci pozytywnie wpływa na ich życie towarzyskie. 70 proc. prosumentów i 60 proc. pozostałych internautów podkreśla, że dzięki aktywności w internecie mogą być w stałym kontakcie z rodziną i przyjaciółmi nawet wtedy, gdy mieszkają oni daleko. Z drugiej strony prawie jedna trzecia polskich internautów - 30 proc. prosumentów i 32 proc. pozostałych użytkowników - przyznaje, że przynajmniej raz żałowali zamieszczenia w sieci poufnych informacji o sobie i, że powinniśmy w większym stopniu chronić naszą prywatność. Ci respondenci zgadzają się z tezą, że rozwój technologii informacyjnych ingeruje w ich prywatność i może prowadzić nawet do jej zaniku.

Polskich internautów mocno niepokoi wpływ postępu technologicznego na środowisko naturalne. 90 proc. prosumentów i 82 proc. przeciętnych użytkowników obawia się, że ten rozwój wywoła negatywne zmiany klimatyczne, natomiast 86 i 81 proc. osób z tych grup boi się, że zabraknie naturalnych źródeł energii. Przy czym 45 proc. internautów nie potrafi jednoznacznie określić, czy nowe technologie uczynią nasze życie lepszym czy gorszym, mówiąc, że jest na to jeszcze za wcześnie.

Sondaż jest częścią globalnego badania przeprowadzonego przez Euro RSCG Worldwide i Market Probe International w czerwcu i lipcu ub.r. wśród 7,2 tys. dorosłych internautów, z których 16 proc. na podstawie wstępnych pytań określono jako prosumentów. Sondaż metodą CAWI został zrealizowany w 19 krajach, w każdym z nich obejmując grupę ponad 500 osób reprezentatywnych dla wszystkich dorosłych internautów w danym kraju.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"