SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad 9 mln zł wyda Gdańsk na prowadzenie Gdansk.pl. "To nie tylko serwis informacyjny"

9,3 mln zł netto (bez VAT) zapłacą władze Gdańska za prowadzenie i rozwój miejskich serwisów informacyjno-internetowych oraz świadczenie usług promocyjnych związanych z propagowaniem idei samorządności. Działania te prowadzić będzie należące do miasta Gdańskie Centrum Multimedialne - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.

Gdańsk, fot. Shutterstock.comGdańsk, fot. Shutterstock.com

Władze Gdańska poinformowały o zawarciu umowy dotyczącej usług prowadzenia i rozwoju miejskich serwisów informacyjno-internetowych oraz świadczenia usług promocyjnych związanych z propagowaniem idei samorządności. Chodzi głównie o serwis gdansk.pl i powiązane z nim podserwisy: strony z tłumaczeniami na 5 języków, serwis mobilny gdansk.pl. Ważna część usługi to BIP. Inne przykładowe domeny to: rowerowy gdansk – serwis dedykowany społeczności rowerowej; otwarty gdansk – serwis z informacjami o wydatkach UM; gdańszczanie - strona dedykowana do światowego zjazdu gdańszczan; opłaty – dedykowany mieszkańcom do wpłat urzędowych; strony wewnętrzne dla potrzeb technicznych, np. szyfrowania, archiwizacji danych.

Wyjaśniono, że umowę zawarto bez wcześniejszego ogłoszenia przetargu na te usługi, bo zamówienie dotyczy formuły in-house. Będzie realizowana przez Gdańskie Centrum Multimedialne - spółkę, w której 100 proc. kapitału zakładowego posiada Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego (GARG). Ta z kolei jest jednoosobową spółką Gminy Miasta Gdańska.

GCM zajmie się przygotowywaniem i publikowaniem na portalu gdansk.pl informacji, dotyczących miasta Gdańska, jego władz oraz jednostek związanych z miastem, w szczególności z obszaru edukacji, kultury, sportu, gospodarki, rekreacji, turystyki, spraw społecznych oraz polityki przestrzennej. Będzie przeprowadzać i publikować relacji na żywo z wydarzeń, z dowolnej lokalizacji na terenie Gdańska, realizować i publikować transmisje na żywo sesji Rady Miasta Gdańska, wystąpienia, konferencje z udziałem Prezydent Miasta Gdańska wraz z tłumaczeniem symultanicznym na język migowy. Będzie odpowiadać m.in. za obsługę informacyjną oraz informatyczną wydarzeń związanych z miastem.

Ma również kreować przedsięwzięcia służące budowie wizerunku Gdańska m.in poprzez pokazywanie realizowanych inwestycji, wydarzeń gospodarczych, udziału władz miasta w różnego rodzaju spotkaniach. Zajmie się również obsługą serwisów internetowych miasta Gdańska, przeznaczonych dla mieszkańców, w szczególności: Archiwum Multimedialnego Miasta Gdańska, Gdańskiego Centrum Kontaktu (tworzenie i utrzymanie zaawansowanych narzędzi do obsługi mieszkańców jako elementu systemu), Otwarty Gdańsk, mapa inwestycji.

Rzecznik: portal gdansk.pl to nie tylko serwis informacyjny

Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,3 mln zł netto (bez VAT). Umowa ta została zawarta na dwa lata. Kwota ta dotyczy okresu 2020-2021. Daniel Stenzel, rzecznik prasowy prezydent Gdańska podaje, że w latach 2018-2019 na ten cel gdański samorząd przeznaczył w sumie 8,11 mln zł brutto, czyli nieco ponad 4 mln zł rocznie. - Natomiast portal gdansk.pl to nie jest tylko i wyłącznie serwis informacyjny z aktualnościami z życia miasta. To cały szereg funkcjonalności - zaznacza Daniel Stenzel.

Zwraca uwagę,że każdego roku przeprowadzane są znaczne modernizacje portalu, polegające na wprowadzeniu nowych funkcjonalności, poprawie wyglądu i ergonomii, między innymi w reakcji na zgłaszane przez mieszkańców uwagi.

- Tym samym doszło do zmodyfikowania systemu rezerwacji wizyt, wyszukiwania procedur urzędowych, podglądu aktualnej kolejki, poboru i wyświetlania otwartych danych, implementacji systemu płatności elektronicznych oraz wielu innych elementów. Warto uściślić, że portal to wielowątkowe, powiązane procesami automatycznej publikacji, treści, co do których musi istnieć społeczne zaufanie co do jakości, zwłaszcza w zakresie procedur urzędowych, aktualności publikacji i realizacji chociażby systemu rezerwacji wizyt w urzędzie. Odpowiednie techniczne i merytoryczne zarządzanie tymi procesami, gwarantuje niezawodną oraz kompleksową obsługę. W efekcie czego otrzymujemy lepszy, stabilny i niezawodny produkt, którego poprawa jakości jest odczuwalna przez naszych mieszkańców – klientów Urzędu Miejskiego w Gdańsku. W latach 2015 - 2019 odnotowano dynamiczny wzrost popularności portalu gdansk.pl, którego potwierdzeniem jest coraz większe zainteresowanie użytkowników (mieszkańców i turystów) materiałami publikowanymi na stronach www.gdansk.pl. Sukcesywnie wzrasta także stopień wykorzystywania oferowanych przez portal urzędowych usług i procedur on-line - wyjaśnia Daniel Stenzel.

Dla portalu pracują 24 osoby

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl dodaje, że realizowanie wymienionych zadań jest niezbędne. - Podobnie postępują inne samorządy w Polsce oraz organy administracji państwowej, które niezwykle intensywnie rozwijają dedykowane portale internetowe. Dokonując oceny kosztów wiążących się z powyższymi działaniami, warto brać pod uwagę zarówno katalog oferowanych usług, ich jakość oraz realne korzyści dla mieszkańców i innych użytkowników a także to, jak prezentują się one na tle innych podmiotów. Warto tu podkreślić, że prawidłowe oszacowanie kosztów działań różnych instytucji jest zadaniem trudnym, ze względu na różną politykę rachunkową i informacyjną, nie zawsze tak przejrzystą jak polityka miasta Gdańska i nasz system „otwartych danych". Dzięki polityce „otwartych danych", każdy może podglądać na co miasto Gdańsk wydaje pieniądze – tak jak w przypadku umowy na prowadzenie naszego portalu - podkreśla Daniel Stenzel.

Z Gdańskim Centrum Multimedialnym związane są 24 osoby, które wykonują zadania na rzecz portalu gdansk.pl Część osób zatrudnionych jest w oparciu o umowę o pracę, a część na umowy cywilno-prawne. Są to dziennikarze, operatorzy, realizatorzy, pracownicy techniczni, informatycy.

Dołącz do dyskusji: Ponad 9 mln zł wyda Gdańsk na prowadzenie Gdansk.pl. "To nie tylko serwis informacyjny"

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
skandal
To azyl dla Paerllów, Daszczyńskich i innych lizusów lokalnej władzy. Doją kasę podatników robiąc portal po stalinowsku szerzący kult Urzędu Miejskiego,. Obślizgłe, niepotrzebne, kolesiowate.
odpowiedź
User
bkjb
szastanie publicznymi pieniedzmi, a mieszkancy nie maja z tym problemu..
odpowiedź
User
skandaliczne
To jest przystań dla przegranych dziennikarzy, którzy zaczepili się w urzędzie, który zawsze lizali. Robią to nadal, ale teraz dodatkowo za pieniądze mieszkańców. Propagandowa tuba urzędasów za grube miliony.
odpowiedź