SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad połowa gospodarstw domowych w USA nie będzie korzystała z tradycyjnej telewizji do 2022 r.

Pod koniec ubiegłego roku 36 proc. amerykańskich gospodarstw domowych nie korzystało z tradycyjnej telewizji. Szacuje się, że ta liczba wzrośnie do 54 proc. w 2022 r. Wraz ze spadkiem subskrypcji telewizji kablowych, ich przychody również spadną o 6 proc. do prognozowanych 94,8 mld dolarów w 2020 r.

fot. Shutterstock.comArticle

Jak wynika z badań Convergence Research Center (CRC), w niecałe dwa lata telewizja kablowa będzie w mniejszości na amerykańskim rynku telewizyjnym. W 2019 r. już 36 proc. gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych nie płaciło za tradycyjną telewizję. Analitycy CRC szacują, że liczba ta wzrośnie do 42 proc. w 2020 r., a do 54 proc. w 2022 r.

Wraz z postępującym spadkiem subskrypcji telewizji kablowych, ich przychody również będą spadały ze 100 mld dolarów w 2019 r. do prognozowanych 94,8 mld dolarów w 2020 r. Jest to spadek o 6 proc., który będzie postępował w nadchodzących latach.

Wraz ze spadkiem przychodów telewizji kablowej będą rosły przychody platform streamingowych. CRG przyjrzał się 77 różnym usługom subskrypcji wideo (od wielkich firm, takich jak Hulu, po nowe platformy typu Quibi) i oszacował, że wzrosną one o 29 proc. do 28,5 mld dolarów w tym roku.

Słaby start nowej platformy Quibi

Hulu to platforma streamingowa w pełni kontrolowana przez Walta Disneya. Hulu ma teraz 25 mln subskrybentów, co oznacza wzrost z 17 mln rok temu. Przychody z reklam w ub.r. wzrosły o 45 proc. do 1,5 mld USD. Od marca br. platforma ma nowego prezesa. Firmą kieruje Kelly Campbell, dotychczasowa szefowa marketingu.

Platforma VOD Quibi wystartowała globalnie w pierwszych dniach kwietnia br. Usługa dostępna jest wyłącznie w formie aplikacji mobilnej na smartfony i oferuje seriale oraz programy, których odcinki nie trwają dłużej niż 10 minut.

W dniu premiery w sklepach App Store i Google Play aplikacja została ściągnięta przez 300 tys. użytkowników na całym świecie. Według analiz obecnie Quibi znajduje się na 4. miejscu w USA wśród aplikacji przeznaczonych do iOS, w Kanadzie zajmuje 7. pozycję. O wiele gorzej Quibi wypada w Google Play – tam znajduje się na 81. miejscu w USA i 96. pozycji w Kanadzie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ponad połowa gospodarstw domowych w USA nie będzie korzystała z tradycyjnej telewizji do 2022 r.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rycho
Sredni rachunek za telewizje kablowa w USA to ponad 100 dolarow miesiecznie. Dostawcy internetu odbijaja sobie spadek liczby placacych za telewizje podnoszeniem ceny za internet ( srednia ponad 50 dolarow miesiecznie). Jak sie doda do kwoty za internet uslugi streamingowe to wychodzi prawie to samo bo wlasciciele kanalow tv i sieci kablowych to ten sam kapital.
odpowiedź