SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl

Pięć czołowych portali horyzontalnych osiągnęło w ub.r. spore wzrosty liczby użytkowników. Liderami niezmiennie są Onet.pl i WP.pl, a Gazeta.pl przekroczyła poziom 10 mln internautów. Jednocześnie zmalał czas, który na każdym z portali spędzają przeciętnie użytkownicy.

W styczniu br. Onet.pl odwiedziło 13,44 mln internautów, którzy wykonali w serwisie 2,89 mld odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5 godzin i 34 minuty. WP.pl zanotowała 11,88 mln użytkowników, 2,15 mld odsłon oraz 5 godzin i 49 minut na użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Onet i WP są zdecydowanymi liderami wśród portali horyzontalnych, a ich przewaga nad trzema głównymi konkurentami jest największa pod względem liczby odsłon - Interia.pl zanotowała ich w styczniu 800 mln, Gazeta.pl -  534,6 mln, a o2.pl - 307,9 mln. O ile na Onet.pl przeciętny użytkownik wykonał 215 odsłon, a na WP.pl 181, o tyle na Interia.pl - 106, na o2.pl - 75, a na Gazeta.pl - 52.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku

Z Interii przeciętny użytkownik korzystał w styczniu przez 3 godziny i 50 minut, czyli o 2 godziny krócej niż w przypadku WP.pl. Jeszcze niższe wyniki zanotowały o2.pl i Gazeta.pl - odpowiednio: godzina i 45 minut oraz godzina i 4 minuty.

Największe portale horyzontalne w styczniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

onet.pl

13 445 998

2 890 038 362

291 730 211

05:34:30

63,65%

wp.pl

11 882 337

2 154 357 985

257 830 154

05:49:07

56,25%

gazeta.pl

10 335 221

534 573 265

65 532 331

01:04:27

48,93%

interia.pl

7 518 832

799 989 535

84 190 577

03:50:33

35,59%

o2.pl

4 080 709

307 916 483

39 923 841

01:45:07

19,32%


W skali roku wszystkie portale osiągnęły duże wzrosty liczby odwiedzających je internautów. Onet.pl zyskał 1,23 mln użytkowników (10,1 proc. w górę), WP.pl - 1,34 mln (12,7 proc. w górę), a Gazeta.pl - 1,39 mln (15,6 proc. w górę). Ten ostatni serwis przekroczył dzięki temu pułap 10 mln internautów, który pierwszy raz udało mu się osiągnąć w październiku ub.r.

Interia.pl miała w styczniu br. o 669 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej, a o2.pl - o 432 tys. więcej (to wzrosty o 9,8 i 11,8 proc.). Jednocześnie Interia zanotowała spory spadek liczby odsłon - w styczniu br. miała ich o 109 mln mniej niż rok wcześniej, co oznacza 12 proc. w dół. Pozostałe portale osiągnęły pod tym względem niewielkie wzrosty - wynoszące od 0,5 do 3,6 proc.

W przypadku wszystkich serwisów mocno zmalał czas, który średnio spędzają w nich internauci. WP.pl zanotowała spadek aż o półtorej godziny (to 20,4 proc. w dół). Procentowo jeszcze więcej straciły Gazeta.pl (w dół o 21 minut, czyli 24,7 proc.) oraz o2.pl (spadek o 31,5 minuty, czyli 23,1 proc.). Natomiast z Interii przeciętny użytkownik korzystał o 53,25 minuty krócej niż rok wcześniej (18,8 proc. w dół), a z Onetu - o 40,5 minuty krócej (10,8 proc. w dół)

Największe portale horyzontalne rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

styczeń 2014

styczeń 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

onet.pl

13 445 998

2 890 038 362

05:34:30

12 210 807

2 815 533 699

06:14:57

wp.pl

11 882 337

2 154 357 985

05:49:07

10 539 573

2 143 664 808

07:18:33

gazeta.pl

10 335 221

534 573 265

01:04:27

8 940 279

516 060 788

01:25:33

interia.pl

7 518 832

799 989 535

03:50:33

6 850 200

909 053 022

04:43:49

o2.pl

4 080 709

307 916 483

01:45:07

3 648 142

305 418 543

02:16:44


Coraz poważniejszym konkurentem dla zajmującego piąte miejsce o2.pl jest TVN24.pl, który w styczniu br. odwiedziło 3,71 mln internautów, o 1,37 mln więcej niż rok wcześniej (to aż 58,3 proc. w górę). Dzięki temu dystans portalu do o2.pl zmalał z 1,3 mln do 370 tys. real users.

TVN24.pl nadal notuje mniej więcej trzy razy mniej odsłon niż o2.pl (ich liczba wzrosła w skali roku z 92 mln do 113,7 mln), za to czas przypadający na użytkownika jest na nim o wiele wyższy niż u konkurenta - w styczniu br. wynosił 2 godziny i 31,5 minuty, przy czym w ciągu roku zmalał bardziej niż na czołowych portalach - o 32,5 proc.

Dołącz do dyskusji: Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
serio?
Interia.pl miała w styczniu br. o 669 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej, a o2.pl - o 432 mln więcej

669 mln użytkowników to bardzo dużo :))
odpowiedź
User
jak
Użytkownicy tych serwisów to idioci. Przynajmniej użytkownicy forów. A już dostęp do gazeta.pl to jest chyba w ramach terapii dla pacjentów oddziałów psychiatrycznych.
odpowiedź
User
df
WP i Onet to kiedyś były poważne portale. Teraz to pudel.
odpowiedź