SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Portale zyskały w informacjach i publicystyce. Liderem WP.pl, RadioZET.pl przed Gazeta.pl (TOP10)

W październiku br. czołowe portale w kategorii informacyjno-publicystycznej osiągnęły zdecydowanie wyższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Na pierwszym miejscu jest niezmiennie WP.pl, RadioZET.pl wyprzedza Gazeta.pl, a SE.pl jest przed Fakt.pl. Zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzają na TVN24.pl.

Article

Strony WP.pl o tematyce informacyjno-publicystycznej (bez uwzględnienia streści regionalnych) w zeszłym miesiącu odwiedziło 9,9 mln realnych użytkowników, czyli 35,27 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali 213,43 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 30 minut i 31 sekund - wynika ze statystyk z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Onet.pl zanotował w tej kategorii 8,83 mln odwiedzających, 133,09 mln odsłon oraz 22 minuty i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, natomiast na TVN24.pl 7,89 mln internautów wygenerowało 108,91 mln odsłon oraz spędziło średnio po 48 minut i 41 sekund. W tej ostatniej statystyce TVN24.pl jest zdecydowanym liderem, z pozostałych portali tylko WP.pl nieznacznie przekroczyła poziom 30 minut, jednocześnie wyraźnie prowadząc w liczbie użytkowników i odsłon.

Na RadioZET.pl w kategorii informacji i publicystyki 6,15 mln internautów wykonało 40,28 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 15 minut i 56 sekund. Pod względem zasięgu witryna wyprzedziła dwa portale horyzontalne: Gazeta.pl (5,83 mln użytkowników, 48,75 mln odsłon, 12 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania) oraz Interię (5,02 mln odwiedzających, 65,31 mln odsłon oraz 21 minut i 23 sekundy średniego czasu).

W zestawieniu są trzy portale gazet. W serwisie „Super Expressu” SE.pl 5,49 mln internautów wygenerowało 50,99 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie 7 minut i 36 sekund, Fakt.pl zanotował 4,71 mln użytkowników, 56,93 mln odsłon oraz 11 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania przez internautę, a Wyborcza.pl - 4,64 mln odwiedzających, 36,69 mln odsłon oraz 9 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast część informacyjno-publicystyczną Pikio.pl odwiedziło 4,73 mln internautów, którzy wykonali 102,82 mln odsłon oraz spędzili tam średnio po 19 minut i 50 sekund.

W porównaniu z wrześniem wszystkie serwisy osiągnęła wzrosty liczby użytkowników, a u większości zwiększyły się też statystyki liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. WP.pl zyskała 1,25 mln odwiedzających, 50,61 mln odsłon oraz 3 minuty i 36 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 14,5, 31,1 i 13,4 proc. w górę), natomiast Onet.pl - 1,05 mln użytkowników, 31,97 mln odsłon oraz 3 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,5, 31,6 i 15,8 proc.).

Na TVN24.pl przy wzroście liczby użytkowników o 1,11 mln (16,5 proc.) i liczby odsłon o 13,95 mln (14,7 proc.) przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 4 minuty i 15 sekund (8 proc.).

RadioZET.pl przy minimalnym wzroście liczby odwiedzających straciło 4,13 mln odsłon (9,3 proc.) oraz minutę i 15 sekund średniego czasu korzystania (7,3 proc.), natomiast SE.pl zyskując 313,3 tys. użytkowników (6,1 proc.) zanotował spadek o 8,75 mln odsłon (14,6 proc.) oraz 2 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (24,9 proc.). Mniejsze wahania odwiedzalności zanotował Fakt.pl: wzrost liczby odsłon o 81,2 tys. (1,7 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 129,7 tys. (0,2 proc.) i średniego czasu korzystania o 15 sekund (2,1 proc.).

Natomiast Gazeta.pl osiągnęła wzrost o 903,2 tys. użytkowników i 7,67 mln odsłon (18,3 i 18,7 proc.), Interia.pl - o 303,2 tys. odwiedzających, 12,76 mln odsłon oraz 2 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (to 6,4, 24,3 i 15,2 proc. w górę), a Wyborcza.pl - 642,8 tys. użytkowników, 7,57 mln odsłon oraz 35 sekund średniego czasu korzystania (16,1, 26 i 6,9 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Portale zyskały w informacjach i publicystyce. Liderem WP.pl, RadioZET.pl przed Gazeta.pl (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Manipulacja
Jeśli porównujecie części informacyjne i publicystyczne portali, to pod uwagę powinno się brać wyłącznie wyniki z tej sekcji, a nie pozorowany ruch zwiększający statystyki.To, co niektórzy wliczają do wyniku, to już inna bajka.
5 4
odpowiedź
User
Agnieszka
Czy na pewno wszystko się zgadza?
W artykule czytamy w kategorii ogólnych informacji i publicystyki liczba użytkowników: wp.pl - 9,9 mln, se.pl - 5,4 mln.
W innej publikacji (https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/s ... erem-wp-pl) - strony główne czołowych portali: wp.pl - 12,4 mln, se.pl - 0,6 mln.

Jak to jest liczone, że takie kwiatki wychodzą?
1 0
odpowiedź
User
mariusz
Jeśli porównujecie części informacyjne i publicystyczne portali, to pod uwagę powinno się brać wyłącznie wyniki z tej sekcji, a nie pozorowany ruch zwiększający statystyki.To, co niektórzy wliczają do wyniku, to już inna bajka.
Aż dziwne że na pierwszej pozycji nie są wirtualnemedia.pl :)
0 0
odpowiedź