SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Powszechny spis kosmetyków

Firma badawcza Inquiry rozpoczyna nowe badanie rynku kosmetycznego.

Do kolejnej fali  projektu  na temat kosmetyków kolorowych „Kosmetyczka Polki” dołączy badanie rynku kosmetyków pielęgnacyjnych „Nasza Łazienka”. W obu sondażach prowadzony jest spis z natury, obejmujący wszystkie kategorie produktów i wszystkie kanały dystrybucji.

Bardzo konkurencyjny i rozdrobniony rynek kosmetyczny wymaga szczególnego doboru metodologii badań. Tradycyjne podejście ankietowe zapewnia tylko otrzymanie deklaracji respondentów, które bardzo często mają niewiele wspólnego z faktycznymi zakupami-   podano w komunikacie.

Narzędziem stosowanym w obu  badaniach rynku kosmetycznego prowadzonych przez Inquiry jest spis z natury - metoda pozwala skonfrontować informacje podane przez respondenta w wywiadzie z ankieterem ze stanem faktycznym. Badacz może też zobaczyć marki, które respondent rzeczywiście kupił i których używa.

- Wybraliśmy tę metodę, aby otrzymać pełny obraz rynku, który jest podzielony  na dwa istotne, dotychczas nie porównywane kanały dystrybucji: sprzedaż detaliczną i bezpośrednią. Znaczenie tej ostatniej jest trudne do przecenienia. Ponadto, ubiegłoroczna edycja badania „Kosmetyczka Polki” ujawniła ogromne różnice między deklaracjami respondentek co do używanych marek kosmetyków kolorowych a faktycznym ich posiadaniem. Nie ma wątpliwości, że  podobne zjawisko dotyczy kosmetyków pielęgnacyjnych. Warto więc przeanalizować  także segment tzw. kosmetyków białych – mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Każdy projekt składa się z dwóch części: pierwszą jest sondaż dotyczący znajomości marek, postaw i zwyczajów związanych z kupowaniem i użytkowaniem kosmetyków, drugą część stanowi spis wszystkich kosmetyków (pielęgnacyjnych lub kolorowych) zastanych w gospodarstwie domowym.

Badania zostały objęte patronatem Polskiego Stowarzyszenia Producentów Kosmetyków i Środków Czystości. – Od dawna brakowało nam kompleksowych danych na temat sprzedaży produktów kosmetycznych przez wszystkie kanały dystrybucji. Zmieniają się również zwyczaje dotyczące higieny i pielęgnacji, co wymaga ciągłego i systematycznego śledzenia trendów - mówi Tomasz Gryżewski, prezes stowarzyszenia.

Zarówno badanie kosmetyków kolorowych, jak i pielęgnacyjnych umożliwi przeprowadzenie analizy zależności między kategoriami marek oraz oszacowanie udziałów marek wśród wszystkich posiadanych przez respondenta kosmetyków. Każda kategoria jest omawiana osobno, z uwzględnieniem informacji o częstotliwości i miejscach zakupów, kryteriach wyboru produktu oraz akceptowanym przedziale cenowym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Powszechny spis kosmetyków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl