Pracodawcy analizują w sieci prywatne życie potencjalnychpracowników

22 procent menedżerów zajmujących się rekrutacją w firmach kierujesię na strony serwisów społecznościowych, aby uzyskać więcejinformacji na temat osób starających się o pracę.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jeszcze w 2006 roku wskaźnik ten był dwa raz mniejszy i wynosił11 procent, a obecnie dodatkowe 9 procent menedżerów planuje wprzyszłości postępować w ten sam sposób - informuje serwis eFluxMedia, powołując się na badanie przeprowadzone przez serwisCareerBuilder.com.

34 procent spośród menedżerów, którzy przeglądali profilekandydatów na stronach serwisów społecznościowych, przyznało że naskutek treści tam znalezionych postanowili nie zaoferować danejosobie posady.

Najczęściej respondenci wskazywali tutaj na to, że osobystarające się o prace umieszczały w profilach informacje o swoimpiciu alkoholu i zażywaniu narkotyków, a także prowokacyjne lubnieodpowiednie zdjęcia i informacje. Odrzuceniu danego kandydatasprzyjało również obmawianie na stronach serwisów społecznościowychbyłego pracodawcy oraz podawanie nieprawdziwych informacji na tematswoich kwalifikacji zawodowych.

Z drugiej strony 24 procent badanych sprawdzających profile wserwisach społecznościowych stwierdziło, że treści na nichznalezione pomogły im w podjęciu decyzji o zatrudnieniu danegokandydata.

źródło: eFlux Media

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?