Prawie połowa Polaków źle ocenia TVP. Polskie Radio i Radio Maryja dużo gorzej niż RMF FM i Radio ZET

Telewizja Polska i Radio Maryja to jedyni z głównych nadawców, którzy zbierają wśród Polaków więcej negatywnych niż pozytywnych ocen - wynika z sondażu CBOS. O TVP źle sądzi aż 45 proc. osób. Pogorszyły się też opinie o najpopularniejszych nadawcach prywatnych, ale tylko w przypadku TVN przekraczają 20 proc. - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Prawie połowa Polaków źle ocenia TVP. Polskie Radio i Radio Maryja dużo gorzej niż RMF FM i Radio ZET
Danuta Holecka w studiu "Wiadomości", fot. TVP

W kwietniowym sondażu CBOS negatywną opinię o Telewizji Polskiej wyraziło 45 proc. respondentów. To o 2 pkt proc. więcej niż w badaniu zrealizowanym rok wcześniej. Natomiast odsetek ankietowanych pozytywnie oceniających TVP zmalał przez rok z 40 do 39 proc., a tych niemających sprecyzowanej opinii o nadawcy - z 17 do 16 proc.

Pogorszyły się oceny TVN i Polsatu

TVP jako jedyny z głównych nadawców zbiera więcej krytycznych niż korzystnych opinii, ale przez ostatni rok mocniej pogorszyły się oceny TVN i Polsatu. W przypadku tego pierwszego nadawcy udział negatywnych opinii poszedł w górę z 19 do 25 proc., a pozytywnych zmalał z 61 do 52 proc.

Polsat obecnie na plus ocenia 66 proc. Polaków (przed rokiem było to 72 proc.), a na minus - 11 proc., o 3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/awanse-polsat-news-wydarzenia-andrzej-zak-ewa-jaroslawa,7169646277629569a ##

Radio Maryja z gorszymi ocenami od Polskiego Radia

Z czołowych stacji i nadawców radiowych najlepsze opinie zbiera RMF FM - 57 proc. pozytywnych (o 3 pkt proc. mniej niż w ub.r.) i tylko 6 proc. negatywnych (wobec 5 proc. przed rokiem). W przypadku Radia ZET odsetek ocen dodatnich zmalał z 52 do 51 proc., a ujemnych wzrósł z 6 do 8 proc.

Dużo gorzej oceniane są Polskie Radio i Radio Maryja. O publicznym nadawcy pozytywnie wyraża się niezmiennie 31 proc. respondentów, a udział tych z krytycznymi opiniami zwiększył się z 24 do 26 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tv-trwam-emisja-o-tadeusz-rydzyk-datki-nadawca-fundacja-lux-veritatis,7169644326262401a ##

W przypadku Radia Maryja proporcje są najbardziej niekorzystne. Odsetek pozytywnych ocen tak jak przed rokiem wyniósł 19 proc., a negatywnych wzrósł z 29 do 32 proc. Radio Maryja jest najmniej znaną z analizowanych marek - opinii o stacji nie ma około połowy ankietowanych (w br. 49 proc., a przed rokiem 52 proc.).

Tegoroczny sondaż został zrealizowany przez CBOS od 11 do 20 kwietnia na reprezentatywnej grupie 1081 Polaków. Respondenci sami wybierali formę badania: wywiad bezpośredni (CATI), telefoniczny (CAPI) lub ankieta internetowa (CAWI).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady