SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„FT": Prezes Axel Springer wykorzystał „Bild” do kampanii wymierzonej w Adidasa

„Financial Times” donosi, że prezes spółki Axel Springer SE Mathias Doepfner wykorzystał należący do firmy „Bild” do kampanii krytykującej Adidasa za decyzję o zaprzestaniu płacenia czynszu podczas pandemii. Jednocześnie wynajmował firmie odzieżowej dwa piętra w centrum Berlina. Axel Springer zaprzeczył istnieniu konfliktu interesów.

Mathias Döpfner, szef Axel Springer, fot. Axel SpringerArticle

Brytyjski dziennik „Financial Times” ujawnił, że prezes koncernu wydawniczego Axel Springer Mathias Döpfner, który posiada 22 proc. udziałów spółki, był zaangażowany w publikację ponad 20 artykułów w należącym do firmy tabloidzie „Bild”, krytykujących odzieżową firmę Adidas za plany zaprzestania płacenia czynszu w okresie pandemicznego lockdownu. Jak zaznacza „FT”, Döpfner jednocześnie jest współwłaścicielem budynku w centrum Berlina, w którym Adidas ma dwukondygnacyjny sklep.

Teksty powstały w marcu i kwietniu 2020 roku. Według źródeł gazety, kiedy Döpfner dowiedział się o planach Adidasa związanymi z zamrożeniem płatności, był wściekły. Skontaktował się z ówczesnym naczelnym „Bilda” Julianem Reicheltem (został zwolniony jesienią ub.r.) i zasugerował, że tabloid powinien „zaaranżować oburzenie opinii publicznej na podstawie faktu, że Adidas to spółka notująca wysokie dochody, a brak płatności narusza podstawowe zasady gospodarki wolnorynkowej”.

Według „FT”, już kilka godzin później „Bild” podał informację o planach zamrożeniu czynszu przez Adidasa. W kolejnych dniach tabloid opublikował serię artykułów, oskarżających markę o „łamanie tabu” i „bezwzględne” zachowanie. Jak dodaje gazeta, w efekcie klienci i politycy zagrozili Adidasowi bojkotem. Jeden z niemieckich parlamentarzystów opublikował na Twitterze filmik, na którym spalił koszulkę Adidasa. Firma wykupiła wtedy w prasie ogłoszenia (w tym również w „Bildzie”), w których przeprosiła za swój „błąd”.

„FT” zauważa, że zaktualizowany w ub.r. kodeks postępowania Axel Springer stanowi, że „na publikacje dziennikarskie nie powinny wpływać interesy osobiste lub biznesowe osób trzecich, interesy handlowe samej firmy poza działalnością dziennikarską ani osobiste interesy finansowe samych redaktorów”.

Axel Springer zaprzecza konfliktowi interesów

W odpowiedzi na pytania „Financial Times”, koncern zaprzeczył, by istniał konflikt interesów. W oświadczeniu zaznaczył, że Döpfner przekazał informację „Bildowi” ze względu na zaistnienie „kwestii nadrzędnego interesu publicznego”. Jak dodano, Döpfner przekazał naczelnemu „Bilda” jakie są jego relacje z Adidasem, ale zdaniem firmy ujawnianie tego źródła na łamach tytułu byłoby „zupełnie nierozsądne”.

„Bild” to niemiecki tabloid, ukazujący się codziennie od poniedziałku do soboty, niedzielne wydanie ukazuje się pod tytułem „Bild am Sonntag” i ma własną redakcję. Pierwsze wydanie gazety ukazało się 24 czerwca 1952 roku.

„Bild” jest najlepiej sprzedającą się gazetą w Europie i siedemnastą na świecie pod względem nakładu. Średni nakład dziennika wynosi ponad trzy miliony egzemplarzy.

Dołącz do dyskusji: „FT": Prezes Axel Springer wykorzystał „Bild” do kampanii wymierzonej w Adidasa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Witamy w wolnych mediach
odpowiedź
User
Pb
Ten prezes to po prostu Janusz byznesu rodem z lat 90 tych.
odpowiedź
User
Jj
Ewidentny atak na wolne media. I uczciwe jak widac. Prezes na bank jest uczciwy. Na bank.
odpowiedź