SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezes Oknoplastu: Warto inwestować w sponsoring znanych drużyn piłkarskich

- Decyzja o dołączeniu do grona top sponsorów Inter Mediolanu była odważna, ale z perspektywy czasu wiemy, że był to dobry krok. Wzrosła rozpoznawalność marki we Włoszech, co przełożyło się na sprzedaż - mówi nam Mikołaj Placek, prezes firmy Oknoplast.

Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu

Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu

- Podejmowane działania marketingowe muszą być zawsze dopasowane do specyfiki danego rynku. Należy też jasno określić, co chcemy przy ich wykorzystaniu osiągnąć. Jeśli naszym celem jest budowa silnej marki o zasięgu europejskim, to oczywiście należy prowadzić komunikację również za granicą. Warto tu jednak brać pod uwagę cechy szczególne dla danego kraju. We Włoszech, na przykład piłka nożna traktowana jest niemal jak religia. Tam sponsorzy klubów postrzegani są pozytywnie, również przez kibiców drużyn przeciwnych - mówi nam Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu.

- Wierzę, że jeśli chodzi o marketing warto podejmować działania kreatywne i nieszablonowe, powinny one jednak być przemyślane i dostosowane do celu. Ryzykowne i nieskuteczne są w mojej opinii aktywności prowadzone bez odpowiedniego przygotowania. Należy też pamiętać, że jeśli za działaniami nie stoi odpowiedni produkt - kampania nie przyniesie efektów. Oknoplast każdego roku inwestuje 2 miliony euro na doskonalenie linii produktów. W przypadku Oknoplast sponsoring jest bardzo skutecznym działaniem. Dlatego też zdecydowaliśmy o przedłużeniu umowy z Interem Mediolan. Wspieramy także lokalną drużynę piłki nożnej Puszcza Niepołomice, która właśnie awansowała do I-szej ligi – podkreśla Mikołaj Placek.


Z Mikołajem Plackiem, prezesem zarządu Oknoplast  rozmawiamy m.in. o tym, jakie efekty biznesowe może przynieść sponsoring sportowy oraz dlaczego zarząd Oknoplastu zdecydował się wyłożyć ogromne pieniądze na sponsorowanie Inter Mediolanu.


Krzysztof Lisowski: „Grubo” ponad połowa produkcji Oknoplastu jest sprzedawana poza Polską. Co zrobić, aby odnieść sukces na rynku zagranicznym?

Mikołaj Placek, prezes zarządu Oknoplast: Część producentów stara się konkurować na rynkach zagranicznych jedynie niską ceną, co wiąże się z wątpliwą jakością. Taka strategia nie sprawdza się jednak na dłuższą metę. Świadomość europejskich konsumentów rośnie, a to sprawia, że podejmując decyzję o zakupie stolarki częściej, niż ceną kierują się oni jakością, funkcjonalnością i estetyką. Dlatego od samego początku działalności Oknoplast dostarcza na wszystkie rynki produkty najwyższej jakości i o wyjątkowym wzornictwie. Zapewniamy również rzetelne doradztwo i kompleksową opiekę pozakupową. W ten właśnie sposób zdobyliśmy zaufanie klientów.

Polska branża produkcji okien PCV jest segmentem trudnym. Swego czasu, kiedy był u nas boom w tej dziedzinie, powstało wiele firm, które oferowały okna w rekordowo niskiej cenie. Co zrobić od strony marketingowej, aby wyróżnić się na tym dość nasyconym rynku?

Taki stan rzeczy wynika z faktu, że bariera wejścia jest dziś stosunkowo niska. Wystarczy bowiem już mała hala produkcyjna i używane maszyny. Nie przekłada się to jednak na jakość oferowanych wyrobów. Podstawową kwestią, dzięki której można się wyróżnić jest właśnie jakość i odpowiednie podejście do klienta. Nieustannie poszerzamy ofertę, dbając, by była ona precyzyjnie dopasowana do potrzeb rynku. Od strony marketingowej natomiast dbamy o wzrost rozpoznawalności marki zarówno w kraju, jak i za granicą.

Jakiego rodzaju działania marketingowe najlepiej sprawdzają się w Waszym segmencie?

Podejmowane działania marketingowe muszą być zawsze dopasowane do specyfiki danego rynku. Należy też jasno określić, co chcemy przy ich wykorzystaniu osiągnąć. Jeśli naszym celem jest budowa silnej marki o zasięgu europejskim, to oczywiście należy prowadzić komunikację również za granicą. Warto tu jednak brać pod uwagę cechy szczególne dla danego kraju. We Włoszech, na przykład piłka nożna traktowana jest niemal jak religia. Tam sponsorzy klubów postrzegani są pozytywnie, również przez kibiców drużyn przeciwnych. Wierzę, że jeśli chodzi o marketing warto podejmować działania kreatywne i nieszablonowe, powinny one jednak być przemyślane i dostosowane do celu. Ryzykowne i nieskuteczne są w mojej opinii aktywności prowadzone bez odpowiedniego przygotowania. Należy też pamiętać, że jeśli za działaniami nie stoi odpowiedni produkt - kampania nie przyniesie efektów. Oknoplast każdego roku inwestuje 2 miliony euro na doskonalenie linii produktów.

Jakiś czas temu podjęliście bardzo odważną decyzję - zostaliście sponsorem klubu piłkarskiego Inter Mediolan, aby w ten sposób budować markę Oknoplast na świecie. Czy macie już namacalne efekty tego sponsoringu?

Decyzja o dołączeniu do grona Top Sponsorów Interu Mediolan była rzeczywiście bardzo odważna, ale z perspektywy czasu wiemy już, że był to dobry krok. Zwiększyliśmy rozpoznawalność marki we Włoszech i tym samym w jakimś stopniu przełożyło się to na sprzedaż.

Jaki jest bilans na poziomie wydatków-zysków? Ile trzeba rocznie inwestować w sponsoring Inter Mediolanu i w jaki sposób zainwestowane pieniądze się zwracają?

Niestety dane te objęte są tajemnicą i nie mogę zdradzić, jaką kwotę zainwestowaliśmy w sponsoring. Mogę tylko powiedzieć, że to była dobra biznesowa decyzja.

Czy sponsoring dla firmy produkującej okna PCV to skuteczne działanie marketingowe?

W przypadku Oknoplast sponsoring jest bardzo skutecznym działaniem. Dlatego też zdecydowaliśmy o przedłużeniu umowy z Interem Mediolan. Wspieramy także lokalną drużynę piłki nożnej Puszcza Niepołomice, która właśnie awansowała do I-szej ligi. Oczywiście, jak mówiłem, przed podjęciem decyzji o sponsoringu musimy oczywiście określić cele i rozważyć wszystkie za i przeciw. Sponsorując Inter Mediolan chcieliśmy zwiększyć rozpoznawalność marki we Włoszech i to nam się udało. Dziś występujemy w roli ambasadora Polski jako kraju nowoczesnego i dynamicznie rozwijającego się.

Czy sponsoring sportowy będzie się w naszym kraju zyskiwał na popularności?

Sądzę, że sponsoring będzie się rozwijał mimo kryzysu. Jeśli jest to działanie przemyślane i zgodne ze strategią przedsiębiorstwa przynosi wiele korzyści wizerunkowych. Dodatkowo, często pozwala dotrzeć do nowych grup klientów.

Jakie inne działania niestandardowe najlepiej się sprawdzają - pytam szczególnie o specyfikę Waszego segmentu?

W całej Europie prowadzimy zintegrowaną komunikację marketingową. Składają się na nią programy motywacyjne dla naszych partnerów handlowych, kampanie w prasie, radiu i telewizji. Co ważne, we wszystkich rynkach, w których prowadzimy działalność nasze salony Oknoplast aranżowane są zawsze są w ten sam sposób. Należy jednak mieć na uwadze, że każdy rynek to inne przyzwyczajenia konsumentów, inne podejście do biznesu. Poznanie specyfiki rynków, na których się działa i dostosowanie do nich działań to klucz do sukcesu. Rodzaj informacji czy argumentacji oraz kanałów ich dystrybucji na różnych rynkach może się więc różnić, jedno jest wspólne - wszędzie komunikujemy naszą firmę jako lidera w segmencie okien premium oraz doradcę klienta.

Czy - z Waszego punktu widzenia - da się coś jeszcze „wykrzesać” ze standardowych działań promocyjnych takich, jak choćby kampanie billboardowe?

W naszej branży standardowe działania są konieczne, bowiem nadal jeszcze stanowią one trzon komunikacji marketingowej. Wiele osób informacje o materiałach budowlanych czerpie właśnie z prasy i portali branżowych. Ważne jest też radio, telewizja i oczywiście outdoor, np. bilboardy. Tymi właśnie kanałami możemy bowiem dotrzeć do klientów planujących budowę czy remont domu. Sukces reklamowy nie jest ostateczną miarą sukcesu firmy. Nasz sukces we wszystkich krajach, w których działamy wynika także z najlepszej możliwej obsługi, z niepowtarzalnego designu naszych produktów oraz zaawansowanej technologii i innowacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prezes Oknoplastu: Warto inwestować w sponsoring znanych drużyn piłkarskich

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Capelli
No i masz babo Placek !! POlska firma sponsoruje Inter Mediolan, a może mi ktoś wyjaśnić po jaką cholerę :-) ???
11 24
odpowiedź
User
Lothar Matheus
Oglądałem towarzyski z Parmalatem i był taki wielki balon reklama oknoplastu. Fajnie to wygląda, ja bym zacytował Siarzewskiego "Mają rozmach"
15 9
odpowiedź
User
ortega
"Capelli" napisał(a): No i masz babo Placek !! POlska firma sponsoruje Inter Mediolan, a może mi ktoś wyjaśnić po jaką cholerę :-) ???


ciężko było przeczytać cały tekst do końca, lenistwo - mogę zrozumieć, ale braku logicznego myślenia i kojarzenia faktów już zrozumieć nie potrafię. Śpieszę z tłumaczeniem - Oknoplast z powodzeniem exportuje swoje produkty do całej UE. Jednym z takich krajów są Włochy, gdzie ze zrozumiałych względów (historia internazionale - przyp. autora) patronują Interowi. Poczytaj trochę o marketingu sportowym, o budowaniu marki w świadomości i medialnym matriksie. Albo poczytaj co osiągnęli we Włoszech na poziomie budowy sieci sprzedaży to może Ci bardziej odpowie po jaką cholerę, bo są bardzo ciekawym przypadkiem.
20 8
odpowiedź
User
det. Latkovsky
@ Capelli

wywaid rzeka o tym dlaczego...
13 8
odpowiedź
User
Capelli
Rozumiem, że Oknoplast reklamowałby sie na koszulkach jakiegos silnego polskiego klubu, ale włoskiego... Ekspozycja logotypu Oknoplast na koszulkach piłkarzy włossiego kluboi to tylko Pólwysep Apeniński, a gdzie pozostałe kraje Unii Europejskiej ?????/ Moze "Ortega" zechce mi to wyłyszyczyc ????.
8 8
odpowiedź