Prezes Reddita: TikTok jest pasożytniczą aplikacją

TikTok jest jedną z najpopularniejszych wśród młodych ludzi aplikacji służących do udostępniania krótkich filmików. - Mówię wszystkim, żeby nie instalowali tego oprogramowania szpiegującego na swoich telefonach - powiedział Steve Huffman, szef portalu Reddit.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:

Kontrowersyjne słowa ze strony współzałożyciela i prezesa Reddita Steve'a Huffmana padły podczas dyskusji panelowej na konferencji "Social media 2030". Steve Huffman wraz z Elliotem Schragem (były wiceprezes Facebooka ds. globalnej komunikacji) oraz Samem Lessinem (były dyrektor Facebooka ds. zarządzania produkatami i przyjaciel Marka Zuckerberga) dyskutowali o innowacyjnych funkcjach aplikacji TikTok. Wtedy Huffman obruszył się na pogląd Sama Lessina, że start-upy z Doliny Krzemowej mogłyby się sporo nauczyć od TikToka - informuje TechCrunch.com.

- Może będę tych słów żałować, ale nie zgadzam się z tym. Uważam tę aplikację za pasożytniczą, podsłuchującą, a stosowana przez nich technologia pobierania odcisków palców jest naprawdę przerażająca. Nie mogłem się zmusić do zainstalowania tej aplikacji na swoim telefonie - powiedział Steve Huffman. - Mówię wszystkim: nie instalujcie tego oprogramowania szpiegującego na swoim telefonie - dodał.

- To bezpodstawne oskarżenia pozbawione nawet strzępków dowodów - powiedział rzecznik TitToka.

Chińska platforma TikTok podbija rynek

TikTok to aplikacja mobilna umożliwiająca tworzenie i udostępnianie bardzo krótkich materiałów wideo z podkładem muzycznym. Została utworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016 r. Jest dostępna w ponad 75 wersjach językowych w 150 krajach świata.

W lipcu 2019 r. chińska firma ByteDance, właściciel TikToka, podawała że z platformy tej korzysta każdego dnia co najmniej 700 mln internautów na całym świecie. Z kolei według nieoficjalnych szacunków ogólna liczba użytkowników TikToka przekracza 1,5 mld.

TikTok znalazł się także w czołówce aplikacji ściąganych najchętniej w 2019 r. pokonując m.in. należącą do Facebooka aplikację Instagram. Tylko w samym ostatnim kwartale 2019 r. aplikacja została pobrana ponad 220 mln razy.

Początkowo TikTok uchodził za platformę przeznaczoną jedynie dla najmłodszych, jednak obecnie np. 60 proc. użytkowników aplikacji w USA to osoby w wieku od 16 do 24 lat.

Platforma staje się też coraz bardziej dochodowa, o czym świadczyć może chociażby fakt, że od 2018 r. Amerykanie wydali na TikToku ponad 23 mln dol. Dodatkowo TikTok wciąż rozwija się pod względem biznesowym. Jesienią ub.r. na platformie pojawiły się nowe formaty reklamowe, zaś firma ByteDance, właściciel TikToka, na bazie popularności tej aplikacji zamierza uruchomić własny muzyczny serwis streamingowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"