SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Problemy reklamy zewnętrznej

Konflikt między Urzędem Miasta Warszawy a Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej protestuje przeciwko wojnie, jaką władze stolicy wypowiedziały wszystkim podmiotom odpowiedzialnym za legalnie funkcjonujące w Warszawie nośniki reklamy zewnętrznej. Po raz kolejny urzędnicy chcą wprowadzić nowe przepisy, które maj± regulować zagadnienia dotyczące reklamy zewnętrznej, ale bez wiedzy i współpracy z firmami zrzeszonymi w Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Dopiero 16 sierpnia po interwencjach Prezesa Izby, Miasto przekazało projekt nowych przepisów.

Prezydent Warszawy Lech Kaczyński planuje wprowadzić zarządzenie, które paradoksalnie, ograniczy reklamę legalną, z której miasto odnosi wiele korzyści, a spowoduje rozwój reklamy "dzikiej".

"Ograniczenie liczby legalnych nośników sprawi, że z reklamami w Warszawie może być tak jak na początku lat 90-tych, kiedy reklamy było za dużo. Większość reklam stawiano na dziko, nikt nie dbał o estetykę i miejsca ustawienia nośników."- mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Obecna sytuacja jest wyrazem wieloletniej niechęci do konsultacji wprowadzanych przepisów z branżą reklamy zewnętrznej. Trzeba zaznaczyć, że IGRZ chce usiąść do rozmów z przedstawicielami stolicy i służyć wiedzą oraz doświadczeniem w tej dziedzinie reklamy. Dotychczas postulaty Izby były obojętne władzom miasta. Brak chęci do konsultacji przepisów doprowadziły w przeszłości do znacznych szkód tak dla Miasta, jak i firm reklamy zewnętrznej. Otrzymany przez Izbę w ostatni poniedziałek projekt zarządzenia zawiera niezwykle restrykcyjne i niezrozumiałe przepisy, tworzone bez znajomości rynku reklamowego.

Izba wprowadza samoregulację, jasne i etyczne procedury, które dotyczą wszystkich jej członków. Branża jest zgodna, że obecne niejednorodne i skomplikowane prawo należy zmienić. Trzeba wyeliminować sytuację, kiedy pozwolenia na umieszenie reklam wydaje wiele urzędów i komórek, co prowadzi do nierównego traktowania podmiotów i wydawania pozwoleń w oparciu o arbitralne opinie. Nowe prawo sprawiłoby, że wszyscy podlegaliby takim samym przepisom i przestrzegaliby tych samych zasad. Tylko tak można wprowadzić ład estetyczny w Warszawie.

Rozwiązaniem problemu, jest powołanie jednej komórki, funkcjonującej w Urzędzie Miasta, odpowiedzialnej i zajmującej się sprawami reklamy oraz promocji w stolicy. Wtedy zarządzenie reklamą w mieście byłoby skupione w jednym ręku i opierałoby się na konstruktywnych decyzjach, co prowadziłoby do zachowania porządku i poprawy estetyki miasta.

Porozumienie Urzędu Miasta z Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej przyniesie Warszawie i jej mieszkańcom wymierne korzyści. Firmy branży reklamy zewnętrznej
corocznie zasilają budżet miasta kwotą w wysokości 15 mln złotych. Inwestują w miejską infrastrukturę około 14 mln złotych rocznie, dają zatrudnienie, a także bezpłatnie przekazują swoje powierzchnie na cele społeczne. Nie podjęcie poważnych konsultacji spowoduje, że problem reklamy "dzikiej" pozostanie nie rozwiązany oraz finansowo obciąży stolicę zakupem i nadzorem nad wiatami przystankowymi, ławkami, toaletami publicznymi i innymi meblami miejskimi.

IGRZ czyni wszelkie starania, aby doprowadzić do jak najszybszego i satysfakcjonującego obie strony rozwiązania regulacji prawnych dotyczących umieszczenia nośników reklamy zewnętrznej w stolicy. Chcemy jednak, aby postulaty Izby w tej sprawie potraktowane zostały poważnie. Jej uwagi nie mogą być po prostu wyrzucone do kosza.


IZBA GOSPODARCZA REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ została założona w 1998 roku przez ponad 100 firm prowadzących działalność w branży reklamy zewnętrznej.
Jest następcą pracującego w Polsce od 1994 roku Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej.
IGRZ koncentruje się na działaniach statutowych. Jest organizacją powołaną do konsultacji regulacji prawnych w imieniu branży firm reklamy zewnętrznej, dba o poprawny wizerunek branży, publikuje cykliczne raporty o rynku reklamy zewnętrznej (ilościowe i jakościowe), przygotowuje działania marketingowe promujące reklamę zewnętrzną na tle innych mediów reklamowych i organizuje społeczne kampanie.

Dołącz do dyskusji: Problemy reklamy zewnętrznej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl