Produkcja przemysłowa spadła w lipcu o 4,6% r/r, więcej niżoczekiwano

Produkcja przemysłowa spadła w lipcu br. o 2,8% wobec poprzedniegomiesiąca, a w ujęciu rocznym spadła o 4,6% wobec spadku o 4,5% (pokorekcie) w czerwcu, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) wśrodowym komunikacie.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowymprodukcja przemysłowa ukształtowała się na poziomie o 5,3% niższymniż w analogicznym miesiącu ub. roku i o 1,0% niższym w porównaniuz czerwcem br." - głosi komunikat.

Produkcja budowlano-montażowa wzrosła w tym okresie o 5,5% m/m izwiększyła się o 10,7% w ujęciu rocznym. W maju jej wzrost wyniósł0,5% r/r (po korekcie).

W okresie styczeń-lipiec br. produkcja sprzedana przemysłu byłao 7,6% niższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku.

W stosunku do lipca ub. roku spadek produkcji sprzedanejodnotowano w 23 (spośród 34) działach przemysłu m.in. w produkcjimetali - o 23,8%, w wydobywaniu węgla kamiennego i brunatnego - o20,7%, w produkcji pojazdów samochodowych przyczep i naczep - o18,0%, maszyn i urządzeń - o 15,1%, wyrobów z metali - o 8,2% orazchemikaliów i wyrobów chemicznych - o 5,9%, podał GUS.

Wzrost produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z lipcem ub.roku, wystąpił w 11 działach m.in. w produkcji komputerów, wyrobówelektronicznych i optycznych - o 36,5%, wyrobów farmaceutycznych -o 30,1%, napojów - o 16,2%, urządzeń elektrycznych - o 15,0%,czytamy dalej w komunikacie.

Dziesięciu ekonomistów, uwzględnionych w ankiecie agencji ISB,przewidywało, że produkcja przemysłowa w lipcu spadła o 2,8% r/r.Ich oczekiwania były dość rozbieżne i wahały się od -4,5% do +2,0%,przy średniej na poziomie -2,81%.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu