SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Większość użytkowników TikToka to osoby w wieku 13-15 lat

Najliczniejszą grupę użytkowników aplikacji TikTok stanowią osoby w wieku 13-15 lat (ponad 64 proc.). Aż 18 proc. to z kolei użytkownicy, którzy nie skończyli 13. roku życia. Z TikToka korzysta znacząco więcej kobiet niż mężczyzn (95 proc. vs. 5 proc.) - wynika z badania agencji GetHero.

Article

TikTok (dawniej Musical.ly) to aplikacja należąca do chińskiej firmy Bytedance. Umożliwia publikowanie i dzielenie się z innymi krótkich filmików wideo z podkładem muzycznym. Obecnie właściciel TikToka jest najwyżej wycenianym startupem na świecie. Jego wartość rynkowa wynosi 75 mld dolarów, o 2 mld więcej niż Uber.

TikTok należy do najmłodszych

Jak pokazuje badanie agencji influencer marketingu GetHero, z aplikacji korzystają najmłodsi konsumenci, którzy nie znają już świata bez internetu.

- Dla młodych ludzi TikTok jest naturalnym środowiskiem. Wychowali się w dobie internetu, kulturze selfie i dzielenia się ciekawymi momentami z życia w sieci. Platformy z krótkim video pojawiały się już wcześniej - na przykład Vine. Przewaga TikTok wynika z zaangażowanej społeczności, która już teraz liczy ponad pół miliarda osób, oraz idealnego dostosowania treści do potrzeb i zainteresowań grupy docelowej - komentuje Tobiasz Wybraniec, prezes agencji GetHero.

Raport, opracowany na podstawie ankiet wypełnionych przez użytkowników TikToka, pokazuje, że w znaczącej większości (80 proc.) korzystają oni z platformy dłużej niż rok.

Jak wygląda profil użytkownika TikToka w Polsce? Najczęściej korzysta z niego młodzież ze wsi i małych miast, do 10 tys. mieszkańców (41 proc.). Drugą najliczniejszą grupę stanowią mieszkańcy miast od 10 do 50 tys. osób (24 proc.). Znacznie mniej popularna aplikacja jest w największych miastach (tylko 9 proc. użytkowników).

TikTok intensywnie używany

W profilu demograficznym korzystających z TikToka widać bardzo wyraźną dysproporcję płci (95 proc. kobiet, 5 proc. mężczyzn). - Przypuszczamy, że jest to związane z charakterem treści publikowanych na platformie. Bardzo dużo jest tzw. transitions, czyli efektywnych przejść, ale również tańca, czy śpiewu -  te elementy prawdopodobnie przyciągają przede wszystkim kobiety - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tobiasz Wybraniec, prezes agencji GetHero.

Zdecydowaną większość użytkowników TikToka stanowią osoby w przedziale wiekowym 13-15 lat (64,9 proc.). Kolejną grupę stanowią nastolatki poniżej 13. roku życia (17,6 proc.), a także nieco starsi, w wieku 15-18 lat (15,1 proc). Śladowy odsetek to użytkownicy powyżej 22. roku życia.

- Jestem przekonany, że TikTok jest w stanie trafić do każdej grupy wiekowej, bo aplikacja ma charakter inkluzywny - nikogo nie wyklucza. Jedyny potencjalny problem może odnosić się  do charakteru i kategorii samych treści, które sprawdzają się u młodszych użytkowników, ale niekoniecznie muszą znaleźć uznanie u starszych. Z drugiej jednak strony, ze względu na swoją cały czas rosnącą popularność, może się niedługo okazać, że starsi użytkownicy odkryją w niej coś dla siebie. Tym bardziej, że potrzeba wyrażania siebie jest uniwersalna. Widzimy też, że starsze osoby powoli zaczynają korzystać z aplikacji. Dlatego też popularność będzie rosła również w tej grupie odbiorców - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Tobiasz Wybraniec.

Polscy nastolatkowe przeważnie bardzo intensywnie korzystają z aplikacji - aż 34 proc. więcej niż 10 razy dziennie. Co czwarty odwiedza TikToka do 5 razy dziennie, a 17 proc. do 10. razy każdego dnia.

Badanie GetHero pokazało, że co trzeci "tiktoker" korzysta z platformy od 30 do 60 minut dziennie. Powyżej godziny dziennie w aplikacji spędza co czwarty użytkownik TikToka. Warto zauważyć, że tylko niewielki odsetek (6 proc.) użytkowników poświęca na TikToka mniej niż 10 minut dziennie.

TikTok - korzystam, nagrywam, publikuję

Większość użytkowników (69,4  proc.) wykazuje aktywne korzystanie z TikToka, czyli nie tylko przeglądanie cudzych, ale i nagrywanie własnych treści.

Zapytani o zalety platformy, "tiktokersi" wskazują na przyjemność z oglądanych tam filmików (77 proc.), muzykę (42 proc.) i ciekawe wyzwania (24 proc.). Użytkownicy omawianej aplikacji obserwują najczęściej bardzo wielu innych na TikToku. Aż 44 proc. fanów platformy wskazuje, że obserwuje powyżej 200 innych kont. Tylko co dziesiąty użytkownik obserwuje mniej niż 50 profili.

Co oglądają "tiktokersi"?

Do najchętniej oglądanych (77 proc.) na TikToku treści należą tzw. transitions, czyli metamorfozy. Dalej są tańce (53 proc.), filmiki komediowe (46 proc.), wykonania piosenek (34 proc.) i wyzwania (33 proc.).

Badanie powstało w dniach 6-11.12.208 roku, na próbie 3814 respondentów, którzy zadeklarowali korzystanie z platformy TikTok. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Większość użytkowników TikToka to osoby w wieku 13-15 lat

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pdk
Jezu, kolejne g.... do rycia mózgów młodym.
13 6
odpowiedź
User
pavv
Ale o co chodzi... aha... chwilowa moda jak te Pokemony.
11 6
odpowiedź
User
Piotr
Najliczniejsza grupa użytkowników 13-15 lat i 95% to kobiety... nawet nie chcę wiedzieć co z takich wyrośnie.
12 5
odpowiedź
User
emil
Kolejny ryjący beret rak internetu.
8 5
odpowiedź
User
B
Super, że mamy tyle danych, tylko brakuje tej kluczowej: ILU JEST UŻYTKOWNIKÓW tej aplikacji w Polsce. Co mi po tym, że wiem, że 95% to kobiety, skoro nie wiem czy mówimy tutaj o 95 osobach, czy 9500.
15 5
odpowiedź