Discovery z największą liczbą zamówionych programów w 2021 roku

Amerykański koncern Discovery pokonał m.in. ViacomCBS, Netfliksa, Disney i BBC pod względem liczby programów telewizyjnych w 2021 roku. Na całym świecie firma łącznie wyprodukowała i zamówiła w ub.r. 556 tytułów.

Udostępnij artykuł:
Discovery z największą liczbą zamówionych programów w 2021 roku

Koncern jest właścicielem m.in. Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Life, Investigation Discovery, Discovery Science, DTX, TLC, Travel Channel, HGTV, Food Network, Destination America, DIY Network, Cooking Channel, American Heroes Channel, Discovery Family, Discovery Kids, Eurosportu, a w Polsce dodatkowo także TVN, TVN7, TTV, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, Metro, Discovery Historia.

grafika

Liczba kanałów w portfolio i rozwój platformy streamingowej Discovery+ przyczyniły się do uzyskania przez firmę pozycji lidera. Eksperci Ampere Analytics zwracają też uwagę, że dokumentalne produkcje są łatwiejsze i szybsze w realizacji niż filmy fabularne czy seriale.

Ile produkują inni gracze?

Na drugim miejscu znalazł się ViacomCBS z 406 tytułami. Podium zamyka Netflix z 403 produkcjami. Największa na świecie platforma streamingowa zamówiła w 2021 roku 203 filmów. Ich premiera nastąpi dopiero w 2022 roku, dlatego nie zostały uwzględnione. Gdyby tak się stało, to właśnie Netflix zająłby pozycję lidera. Netflix ma w tym roku udostępnić większość spośród 243 tytułów w produkcji i dodatkowo 106 filmy. Liczba ta może jeszcze wzrosnąć.

Disney w ub.r. zamówił 387 pozycji, Comcast 373, natomiast BBC 353. Liczbę produkcji znacząco zwiększyła firma WarnerMedia, która w połowie roku powinna sfinalizować fuzję z Discovery. Raport Ampere nie uwzględnia części platform streamingowych z USA. Spośród wszystkich tytułów produkowanych obecnie przez Disneya, 58 proc. to produkcje oryginalne dla platformy streamingowej Disney+. WarnerMedia plasuje się tuż za nim z 85 tytułami dla HBO Max, co stanowi 48 proc. programów, które obecnie produkuje. Tytuły przeznaczone na VOD stanowią 39 proc. produkcji ViacomCBS i 28 proc. Comcast.

Netflix ma 221,8 mln subskrybentów na całym świecie, Amazon Prime Video ponad 200 mln, Disney+ ponad 120 mln, HBO Max i HBO Go ponad 73 mln, natomiast Discovery+ ponad 20 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu